Plaatsen die niet gevonden worden in .............

Routeringsprogramma’s

Opsomming van plaatsen, die niet gevonden worden.

Voordat het programma de schuld krijgt is de vraag staat het goed in Openstreetmap.

Osmand, adres, zoeken ----- IJsselmuiden, wel IJsselstein.
Kan het liggen aan de data?

User poi name=IJsselmuiden lukt me niet
http://openpoimap.org/?map=userpoilayer&zoom=18&lat=52.56305&lon=5.94048&layers=B00T

In OsmAND worden kleinere plaatsen niet getoond in de lijst met plaatsnamen. Deze zul je via de zoekfunctie moeten vinden (en helaas hapert dat wel eens).
Blijkbaar een bewuste design keus van de app.

Via openpoimap lukt het ook gewoon, maar je moet het gebied ingezoomed en wel al in je view hebben anders krijg je “Please zoom in to view data!”.
Je kunt daar beter zoeken via Nominatim ipv een user POI.

openpoimap lukte me wel maar niet om er een permalink van te maken.

Dat haperen daar zal het mee te maken hebben, toon ik google voice inspreken gebruikte pakte hij hem wel.

wel lang wachten, net of er een second lijst is met dorpen te doorzoeken

De link die je in je eerste bericht plaatste, komt wel degelijk uit bij IJsselmuiden.
De permalink werkt niet goed voor de User Pois, in die zin dat wel het gebied wordt opgeslagen, maar niet de details.

Maar zoals Sander al opmerkte, voor plaatsnamen (en andere geografische lokaties zoals “Beekse Bergen”) kun je veel beter de “Search with Nominatim” optie gebruiken.

Wat je moet weten, is dat User Pois in feite een andere “User Interface” voor overpass-turbo. En als je bij Overpass-turbo “Beekse Bergen” invult, zie je dit:

User Pois is echt vooral bedoeld voor tags zoals: x=y