Turn:lanes en OsmAand

Hallo,

Ik ben nu een beetje op turn:lanes aan het letten en ze af en toe ook in aan het voeren.

Vandaag had ik, rijdend vanaf de A12 richting het centrum van Woerden een rare melding in beeld:

Ik moest rechtdoor, en volgens OsmAnd kon ik zowel de twee banen linksaf als de twee banen rechtdoor pakken.

Heeft iemand hier een idee wat er mis is? Kan het zijn dat dit is omdat vlak voor het kruispunt al een “kruising” is waar de rechtsaffer een apart baantje is? Is dit een fout in OsmAnd of een fout in de OSM-data?

IIVq, 't lijkt een OSmand probleem, de OSM - planner doet het goed. De paarse route loopt voor autos dood in een fiets en voetgangers gebied voor het station. De juiste route is volgen tot rotonde, links Middellandbaan en rechts Polanerbaan.

@Hendrikklaas:
Wat ik bedoel zijn de pijltjes bovenaan. Hoewel de route bij het kruispunt Europabaan-Noordzee rechtdoor voert, zegt OsmAnd dat ik van de 5 banen er 4 kan pakken, rechtdoor en linksaf. Dat lijkt me fout.

Oh ja, de route is niet fout als je iemand op wil halen van de zuidzijde van het station :slight_smile:

De data lijkt me juist, behalve dan dat het stukje Europabaan tussen de 2 wegen “Noordzee”, ook 4 rijstroken moet hebben. En je kan ook beter een afslag beperking naar rechts, na de rechtsaffer toevoegen denk ik.
Neemt niet weg dat OsmAnd hier misschien toch intelligenter de rijstroken zou kunnen aanduiden.

Ruim 2,5 jaar geleden maar nog steeds actueel:

Hier gaat OSMand de fout in, zie screenshot. Hij wijst je zelfs de verkeerde kant op. (Ik braaf fout gereden :frowning: )
Hier ook, (screenshot) gelukkig zag ik het op tijd (vertrouwde ‘hem’ niet meer :P).

In de tweede situatie kan ik me het iets voorstellen van de router. Je kan namelijk formeel gezien één afslag eerder naar links, namelijk de U-turn. Zou dat op één of andere manier ondervangen kunnen worden? (ja ja, zonder te taggen voor de router…)

Je kan het beste de voorsorteervakken door laten lopen tot waar de wegen splitsen. Dus deze way moet ook turn:lanes krijgen.

Bedankt voor de tip. Zoiets had ik ook bedacht ja, maar wist niet pecies wat gebruikelijk is. Op de wiki kon ik geen toepasselijke voorbeelden vinden. Zo te zien heeft AdVerburg ook meegelezen, hij heeft het zo (Achavi) opgelost. Vergelijkbaar, alleen het ‘loze’ stukje weg is nu verwijderd.