Erasmusbrug verdwenen van de kaart!

Ik kwam dit bij de opmerkingen tegen (Erasmusbrug verdwenen):

http://www.openstreetmap.org/note/307399#map=15/51.9064/4.4880

Wie heeft Rotterdam “in beheer”?

Zo te zien is changeset 28403139 de oorzaak.

Zo te zien is de Zeeburgerbrug ook verdwenen.
https://www.openstreetmap.org/#map=15/52.3603/4.9707

Wel net museumschip de buffel weggehaald (Hellevoetsluis nu), maar aan de Erasmus niet gezeten. Wie draait het terug?

Ik wil de changeset wel reverten, Eggie wil jij contact opnemen met de mapper?

Zijn verschillende mappers actief geweest. Zal het even proberen uit te zoeken http://zverik.osm.rambler.ru/whodidit/?zoom=10&lat=52.14996&lon=5.479&layers=BTT
Sander H en ik hebben hier net gewerkt. Draai het maar terug.
'k Zal Sander ook even tippen…

Zet jij het maar terug.

Commodoortje,
Zet je A’dam ook terug?

Is dezelfde changeset geweest, inmiddels is originele situatie teruggezet.

Jullie waren het niet :slight_smile: had ik ook niet verwacht, vermoedelijk is de “beginnende” mapper met zijn eerste actie per ongeluk de fout ingegaan. Het is nog wel zaak dat er op een vriendelijke manier even contact gelegd gaat worden. Op de bovengenoemde changeset kun je zien wie het veroorzaakt heeft.

Tomef123
Bewerkingen 1
Opmerkingen bij kaarten
Traces 0
Bericht verzenden
Dagboek 0
Reacties
Vriend toevoegen

Mapper sinds: 24 januari 2015 | Voorwaarden voor bijdragen: 2 dagen geleden geaccepteerd

De dader! Zal even mailen :slight_smile:

Commodoortje,

Gemaild en Tomef123 uitgenodigd op het forum.
Het kan verkeren…
Ben komende week weer in jouw buurt aan het onveilig maken. (vanuit Borculo) De restrictie verboden rechtdoor doet het trouwens in op de generic routable Er stond ook nog een stukje eenrichting verkeerd voorbij de sportvelden. http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.15322/6.20831
Routeerde niet Die fietspaden heb ik aangepast zoals ik denk dat het nu is geworden na de reconstructie. Als het niet klopt zal ik even echt moeten gaan kijken.
Die secundaire weg is nu toch een fietspad onder het spoor?

Bedankt voor je toevoegingen. Ik heb complete video van het stuk, zal je morgenmiddag/avond even een link in je mail deponeren. Dan heb je misschien tijd voor een bakkie voor de rit die je dan kan besparen.

De secundaire weg heb ik gisteren aangepast, het is inderdaad een ondertunneling onder het spoor. Hoe het fietspad loopt heb ik eigenlijk niet aangepast. Misschien is het op de beelden te zien.

… was weer te snel met typen. De restrictie werkt dus NIET voor auto’s “verboden rechtdoor”. :roll_eyes: Fietsers komen nu wel naar de overkant. :slight_smile:
Zal eens kijken van de week of ik het voor elkaar krijg.

Er is ook iets vreemds aan de hand met de nieuwe Nijmeegse brug “De Oversteek”. Ik ben niet zo handig in het naar bovenhalen van dingen die er niet meer zijn, maar het lijkt alsof die brug op 1 feb opnieuw is ingetekend, maar niet op de juiste plaats. Aan de zuidvoet (winselingseweg) liggen een aantal voetpaden met trap/lift, die zijn nu aangesloten op de rijbaan, maar zouden dat moeten zijn op het fietspad. http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.85594/5.83979. Dat fietspad ontbreekt nu, terwijl ik zeker weet dat het er vroeger heeft gelegen. Op die manier is het vrij veel werk om dat met de hand weer terug te leggen. Kan iemand eens kijken of de oude situatie hersteld kan worden?

Inderdaad, Brug de Oversteek is 25.01.15 verwijdert (changeset 28403211), vermoedelijk per ongeluk (nieuwe user, 1e en laatste changeset)
Daarna heeft rafaelpb op 01.02.15 4 pogingen gedaan om dit te herstellen (changesets 28548804, 28549241, 28549369 en 28549909)
Waarna het jou (@ap01) vermoedelijk opgevallen is tijdens het herstellen van Keep Right: fixed errors (changeset 28630608)

Om de situatie te herstellen zal eerst, op een nette manier, contact opgenomen moeten worden met @Rebecca9, ook zal @rafaelpb ingelicht moeten worden om de changesets in onderstaande volgorde te reverten.
28630608 ap01 05.02.15
28549909 rafaelpb 01.02.15
28549369 rafaelpb 01.02.15
28549241 rafaelpb 01.02.15
28548804 rafaelpb 01.02.15
28403211 Rebecca9 25.01.15

De werkzaamheden in bovenstaande changesets zullen teruggedraaid worden, de energie die hierin gestoken is is dan verloren. Ik ga ervan uit dat ap01 en rafaelpb hiermee accoord gaan.

Wie wil contact opnemen met rafaelpb en Rebecca9?
Daarna wil ik de changesets wel terugdraaien.

Mocht het zijn dat iemand de prio van sneller herstellen noodzakelijk acht, mag dit eventueel natuurlijk ook reverten. (Wel even overleg voordat meerdere personen gaan reverten!)

Heb even in de changeset gekeken, het lijkt dat de huidige brug dichter op de nwb-data en gpx sporen ligt dan de oude, ook zijn de trappen niet aangesloten op de weg maar eindigen in het luchtledige. Ik denk dat het mogelijk is alleen het fietspad dat door rebecca is weggehaald weer terug te halen en dat licht aan te passen aan de nieuw getekende weg.

Ook zit er een rare kortsluiting in de hoofdbanen in de revert van 28403211 die bij een volledige revert ook zal moeten moet worden hersteld als niemand protesteerd wil ik dat fietspad later vanavond wel terug zetten.

Nog een rare change van 25 januari j.l.: https://www.openstreetmap.org/changeset/28404110

De laatste keer dat ik in de buurt van het strand tussen Wassenaar en Den haag was bestond die weg nog niet. Iemand enig idee?

p.s. de user heeft net een mailtje van me gehad

Ik heb er niets op tegen, als je het zou kunnen herstellen naar de werkelijke situatie is iedereen weer tevreden.
Op deze manier blijven de herstelwerkzaamheden van ap01 en rafaelpb ook behouden.

Het lijkt me dat dit ook hersteld moet gaan worden! Lukt je dit om te repareren?

Is er al iemand die rafaelpb en Rebecca9 een mailtje heeft gestuurd?

heb het gefixt, had ook al een commentaar geplaatst op de laatste changeset van rafaelpb en daarin naar deze discussie verwezen. Wel zie ik op foto’s (oa wikipedia). Dat het met de trappen en lift niet helemaal klopt en er lijkt ook een trap naar beneden te zijn op et eilandje in het midden. Moet een locale mapper maar eens naar kijken.

Dank je wel Simon. Ik ben blij dat mijn niet-Oversteek aanpassingen nu kunnen blijven staan.

Mijn gevoel zegt dat de situatie inderdaad nog niet helemaal klopt en dat de oostelijke rijbaan nog een stukje naar het westen moet tov het fietspad. Ik kom er van het weekend langs, dan zal ik eens kijken hoe alles ook alweer inelkaar zit daar.