Verwijzing naar de android hoek. Leuke app

http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=27230

http://www.openstreetmap.org/user/MichaelVL/diary/23951

Bedankt Allroads,
Leuke en handige app voor het mappen, off line data zou wel mooi zijn als dat tzt wordt toegevoegd (heb geen 3G op mijn Garmin Monterra).

Je bent bekend met osmand, dan krijg je zoiets als programma, daar zou nog veel meer data in de map kunnen zetten.
En dan de renderstyle aanpassen voor jouw transportmode. Nadeel, je krijgt zulke grote mappen (gb).
Als birdwatch er in kan, dan kan alles er wel in, …
Maar, ja, dan zie je nog niet alle tags.

Zelf rij ik graag zonder voorgetekende route/track, bepaal ter plekke of ik links of rechts ga. (Ik wil gewoon gaan, wanneer ik zin heb)
Dan heb je overview (gebied) nodig, en liefst inzicht/visueel waar je mag rijden. groen inrijden, rood niet.
Vandaar ook dit kaartje jij was al met de fiets bezig, vandaar ook mijn andere keuze, met andere invulling.

Eigenlijk zou ik het verkeersbord icon plaatje ook zichtbaar willen hebben, MtM, maar ook offline app. Liefst op een wat groter breeder scherm, vanwegen de mapview en dan beslis mode, net als papieren kaart (zoomniveau).

Kleine schermen deugen voor mij alleen als je een voorgeplande track of route rijdt.

Offline, Bord zichtbaar, Weg visueel access zichtbaar, transportmode, is een mooi controle functie, in een oogopslag inzicht of het goed is, waypoint OSM alarm knop, misschien met 20 sec voice, camera aan, of even een paar extra foto, detail. En gauw weer verder. En thuis de waypoint in Josm nalopen , verbeteren. Wanneer het schikt.

Waypoint/manueel knop vlak naast je stuurhandvat . Niet nog eens op een scherm door een menu lopen. ( BT met device, ofzo)
Tools voor controleurs (kleine markt, maar groot effect voor de kaarten). (tijdsbesparing).

Dat groen/rood voor lijnen gebruikt bij onze kaartjes, zullen we eigenlijk een afspraak voor moeten maken dat er een lijn in zit.
Ik ga uit van de gebruiker, rood is stop groen is doorrijden, de logica, wil daar eigenlijk niet van afwijken.
Kunnen jullie je kaarten aanpassen?

@ peewee, ik geloof dat jij nog een belofte mag na komen, niet aan mij, paardenkaart, horse_scale :wink:

Wensen!

Inderdaad een leuke app. Ik heb net als ligfietser de wens om de data offline ter beschikking te hebben. Ik heb geen onbeperkt 3G.

Ik vind de traffic_sign kaart al redelijk helder. Verbod is rood. Op de maxspeed kaart zie ik het nut niet zo want dat heeft niets met access te maken.

Die horse_scale zit al een tijdje in de paardenkaart hoor. Heb er daarna nooit meer iets van vernomen en als ik met Overpass-turbo zoek dan is dat gebruik wel erg beperkt. Ik denk dat we van “paard gerelateerde” mappers niet veel moeten verwachten. Daar zijn er eenvoudig weg maar een handjevol van. (als het er al zoveel zijn :wink: )

Ik heb er dan zeker overheen gekeken. ben zelf sceel.