Opheffen :conditional bij C6 bord

zo staat het in de wiki
motor_vehicle=no & motorcycle=yes & moped=yes & mofa=yes & traffic_sign=NL:C6

Maar nu conditional

C6 met onderbord op werkdagen gesloten.
motor_vehicle:forward:conditional=no @ (Mo-Fr 07:00-09:00)

en nu de ontkenning voor de eensporige categorieën.
volstaat
motorcycle=yes
of moet het zijn
motorcycle:forward=yes
of
motorcycle:forward:conditional= yes @ (Mo-Fr 07:00-09:00)

???
en dan eb je ook nog mofa moped

(goed een vraagsteller weet het halve antwoord al, dat is vaak zo bij dit type vragen, heb zo mijn gedachte, het gaat om de discussie)
(Het komen tot in een vergadering.)

en dan wiki
“Let er op dat de andere kant van de weg niet gesloten kan zijn, tag dan oneway:motor_vehicle=yes”
De opmerking klopt niet, want daar moet je de de oneway weer ontkennen voor de eensporige categorieën.
Je zou mijn inziens forward backward moeten gebruiken.
oneway is misplaatst.
lastige klus voor routeerders en hun style, wat gaat nu voor en welke en mogelijke tagmethoden zijn er.

zo ook bij
traffic_sign:forward=NL:C6;NL:OBxx @ (Mo-Fr 07:00-09:00)
er moet een duidelijk afspraak/link komen tussen bord en onderbord.

Lastige vraag… of liever … lastig antwoord. Lijkt me een prima onderwerp voor in deze wiki. Zet jij em erin?
Als die uitgediscusieerd is dan kunnen we ook meteen die wiki met alleen verkeersborden aanpassen. Daarin staat ook nog dat de wiki in ontwikkeling is dus… neem wel e.e.a. met een korrel zout. :wink:

Ja, heb ik gedaan. Ben daar niet zo bedreven in.

Hoop dat meerdere mensen instappen in dit project, het heeft al een aantal routerings problematieken blootgelegd.
Zo krijgen we steeds meer inzicht in het wegen netwerk versa de kwaliteit van de routering.
Daar is best nog wel een behoorlijke kwaliteit slag te maken.
En dat voor meerdere vervoersvormen.

Het geval waar Allroads het over heeft is dus over deze 2 borden om sluipverkeer tegen te gaan:

Ik heb de weg nu dichtgezet met:

mofa:forward:conditional=yes @ (Mo-Fr 07:00-09:00)
moped:forward:conditional=yes @ (Mo-Fr 07:00-09:00)
motor_vehicle:forward:conditional=no @ (Mo-Fr 07:00-09:00; PH off)
motorcycle:forward:conditional=yes @ (Mo-Fr 07:00-09:00)

en

mofa:backward:conditional=yes @ (Mo-Fr 16:00-18:00)
moped:backward:conditional=yes @ (Mo-Fr 16:00-18:00)
motor_vehicle:backward:conditional=no @ (Mo-Fr 16:00-18:00; PH off)
motorcycle:backward:conditional=yes @ (Mo-Fr 16:00-18:00)

Heb me rotgezocht naar werkdagen, bleek het uiteindelijk PH (Public Holiday) te zijn die je moest uitsluiten van de =no
Overigens heb ik ook geprobeerd de borden zelf te taggen, maar wist niet goed hoe onderborden met variabele tekst te op te geven. Heb er nu maar

traffic_sign=NL:C06,NL:OB(op werkdagen tussen 07:00-09:00)

van gemaakt. Als iemand betere ideeen heeft…

Op een andere plaats in het dorp zijn ze ook creatief geweest om de doorstroming met halen/brengen te bevorderen:

Dit heb ik vooralsnog getagd met:

oneway:bicycle=no @ (Mo-Fr 08:15-08:45,15:00-15:30)
oneway:conditional=yes @ (Mo-Fr 08:15-08:45,15:00-15:30; SH off)
oneway:moped=no @ (Mo-Fr 08:15-08:45,15:00-15:30)

Knappe routeerder die weet wanneer de School Holidays zijn en bovendien verschilt dat ook nog per school in het dorp.
Zou het overigens bij de C03 niet handig zijn ook het onderbord OB54 te herhalen zodat je weet dat je tegemoetkomend verkeer tegen kan komen? Daar lijken wegbeheerders ook niet altijd consistent mee te zijn.

Ho Sander, voeg BO, VO en HBO toe, maar dat maakt het internationaal troebel. Leg da maar es uit. Om maar niet te spreken van de vrijheid van een school om vakantieperioden te kiezen en de verschillende regios. (onbegonnenwerk :wink:

Situatie: link

sportlaan noordweg, zelfs voor de aanwonende hebben ze het moeilijk gemaakt.
Herhaling bij Sportlaan, … links rechts anders,

je zal er maar tussen wonen.
uitrijden is geen problem, mag links en rechts, zie discussie ekris, waarschijnlijk weten de meeste dat niet.
maar naar huis rijden,…