Op en afritten hoe tagggen?

Onlangs kwam ik er achter dat de Android App Osmand ook de plaatsnamen op de bordjes bij op en afritten kan uitspreken (tts). Erg mooi en ook handig. Die informatie wordt gehaald uit de destination= tag op de op- en afritten (motorway_link) . Op de meeste afritten werkt dat prima maar als een oprit meteen overgaat in een afrit dan krijg ik pas erg laat de melding. Soms ben ik dan al rechts ingehaald als ik er achter kom dat ik er af moet. :rage:

Nou vraag ik me af of dat aan Osmand ligt of dat het niet goed is getagd in OSM.
Hier een voorbeeld. Je ziet afrit 8 (bovenste) en 7. Als ik over de A28 van noord naar zuid rijd dan kom ik op het moment dat de autos van oprit 8 de A28 op rijden al een bord tegen van afrit 7. Ongeveer hier . Als ik die wil nemen dan kan en mag ik op dat moment al meteen uitvoegen (terwijl anderen dus invoegen). Het einde van afrit 7 is echter ruim een kilometer verder. Osmand geeft hier rijkelijk laat aan dat ik afrit 7 moet nemen. Ik denk dat dit komt doordat de motorway_link ook pas een stuk verder begint. Het kan ook zijn omdat de motorway_junction geplaatst is op splitsingspunt bij de motorway_link. Het lijkt me logischer als die motorway_junction voor afrit 7 hier zou komen omdat dit het punt is waar je de snelweg af kan om afslag 7 te nemen. Op dat punt staat echter een Junction_ref=8 . Ik weet dat afritten een nummer hebben maar hebben opritten ook een nummer?

De vraag is eigenlijk : Hoe zou dit het best getagd kunnen worden?

Komt overeen, hebben we niet zolang geleden ook zo’n soort discussie gehad. Met wat links.
Je wilt gewoon op tijd een melding, en waar moet je dan dat punt zetten.
of heeft het te maken met invoegen

lanes=3
turn:lanes=none|none|;slight_right of iets anders

destination:lanes=Leusden-Zuid;Amersfoort-Zuid;Utrecht|Leusden-Zuid;Amersfoort-Zuid;Utrecht|Leusden ??

Dank allroads… Is langs me heen gegaan. Zal er eens in duiken.