BAG import nacontrole

Op verzoek overgenomen van het mailing list: BAG import nacontrole

Goed om hier even op te wijzen. Blijkbaar is de nacontrole van de import (nog) niet door iedereen uitgevoerd, wat bijvoorbeeld ook te zien is aan de rode stippen van de OSM Inspector.
Vanmiddag heb ik m.b.v. KeepRight veel fouten, waarvan het merendeel te maken had met de BAG-import (dubbele adressen of gebouwen e.d.), opgelost.

Voor een overzicht, bij de nacontrole van de import heb ik de volgende hulpmiddelen gebruikt:

Ja , kan/moet ook nog een aantal issues oplossen.
Nieuwe inzicht in controle.

Het is nog geen Nieuwjaar.

Ik heb al enige nacontrole in ‘mijn’ gebied uitgevoerd.

Bij Josm validator, KeepRight en OSM inspector heb ik zo goed als alle fouten opgelost.
Er zijn er nog een paar, maar daarvoor moet ik ter plekke gaan kijken, dus dat gebeurt binnenkort.

Maar als ik bij Osmose kijk, krijg ik enkele honderden fouten mbt ‘overlappende gebouwen’.

Is er een manier om dit ook mbt JOSM te bekijken. Als ik iedere keer via Osmose naar JOSM moet gaan om 1 punt op te lossen, dan heb ik nog een lange weg te gaan.
Kan ik een validator of iets dergelijks in JOSM invoeren om deze fouten te ontdekken?

Ronnie

Als je de JOSM Remote Control aan hebt staan kan je de data voor de fout in JOSM laden via de links in Osmose en friends.

Klopt, maar dan moet ik wel erg vaak op en neer voor enkele 100-en fouten.

Ronnie

Zie dit: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Quality_Assurance_Tools_script.
Via dit script is het mogelijk fouten van o.a. Osmose in JOSM te laden. Mijn ervaring is alleen wel dat je de betreffende fouten twee maal voorgeschoteld krijgt, maar je ziet meestal snel genoeg of je 'm al gehad hebt of niet. Het voordeel is dat je de fouten markeert die je al gehad hebt, zodat je ze later niet nog eens tegenkomt.