Problemen met ID editor?

Ik weet dat er een apart (engelstalig) forum voor editorvragen is, maar omdat ik daar geen reactie kreeg, stel ik de vraag ook maar even hier:

Sinds 2 dagen heb ik een probleem met de ID-editor en de Chrome browser: zodra ik naar een ander zoomniveau ga, toont Chrome een foutmelding “helaas er is iets misgegaan” enz. Verdergaan is dan niet mogelijk want als je dan de terugtoets gebruikt, blijft de foutmelding komen.
Het lijkt een Chrome/Javascript probleem te zijn, want andere browsers hebben de fout niet (systeem: mac os x).

Iemand soortgelijke klachten?

Heb daar nog geen problemen mee gehad (ook Chrome / OSX – als ik MapRoulette speel in Frankrijk). Misschien eens je browser cache leegmaken ?

Nee, dat lost niets op.
Ook een nieuw incognitovenster geeft geen verbetering.

Het moet iets zijn in de specifieke configuratie van deze computer, want op mijn andere computers (zelfde systeem etc) doet het probleem zich niet voor.

En ik kom even terug op mijn antwoord hierboven aan escada, ook op mijn andere computers doet het probleem zich tóch voor, en uitsluitend met chrome. Andere browsers (safari, firefox) werken goed.

vreemd, nu ja, ik gebruik iD nu ook niet zo verschrikkelijk veel. Heb je al eens gekeken onder View → Developer → JavaScript Console of er foutmeldingen gelogged worden ?

Zojuist gedaan, en er komt inderdaad melding over het gebruik van een “deprecated” onderdeel:

‘Attr.nodeValue’ is deprecated. Please use ‘value’ instead.

Maar op dat moment is er nog niets fout gegaan. Pas als ik ga zoomen geeft de console de melding dat het onderdeel is gecrasht.

En ik zie inmiddels dat er in het forum over de Editors ook iemand anders een probleem heeft met ID.

Behalve ID … potlatch1 is ook helemaal van slag, helaas :frowning:

Ik heb precies hetzelfde probleem met iD en Chrome. Sommige mensen in het Engelstalige forum nu ook, maar ik heb nog geen goede oplossing gezien…

Weet niet of het verband houd.
Maar van de openstreetmap site kom ik met bewerken remote control niet in JOSM,
dit is met IE daar blijft de tab bewerken donkergroen en doet niks.
en Firefox geeft een melding: bewerken mislukt, zorg dat…

chrome lukt wel.

Ik heb inmiddels gezien dat op Github het probleem is gemeld en wordt onderkend.
Er wordt aan gewerkt.
https://github.com/openstreetmap/iD/issues/2295

En een van de ontwikkelaars meldde dat er vandaag een update van iD zou komen, en dat is ook zo. Versie 1.5.3 is sinds vanmorgen actief en werkt weer zoals het zou moeten. :slight_smile: