Knooppunten in OpenFietsMap

Kan ik de knooppunten in de OpenFietsMap groter weergegeven, ik moet nu goed zoeken naar de knooppunten (ben al wat ouder vandaar).

Waar wil je ze groter weergeven, op de GPS (en welk type) of op de pc?
Soms lukt het om het lettertype groter te maken soms niet en zal je de typ file moeten bewerken.

Hier een test met aangepast typ file met grotere letters van de knooppunten:
10011.typ

Om die in je gpskaart te stoppen heb je Javawa’s TYPchanger nodig.

Sleep zowel de OFM gps kaart (gmapsupp.img) als de 10011.typ naar de TYPchanger.

Om 'm in Basecamp te zien hernoem je 10011.typ naar 10010.typ en vervang de 10010.typ file in de map waar je de OFM hebt geïnstalleerd, bv c:\garmin\openstreetmap\openfietsmap

In BaseCamp kun je de symbolen vergroten.
Maar dan worden wel alle symbolen groter.
mvrgr Jan.

Javawa’s TYPchanger gedownload, maar kan de gmapsupp.img en 10011.typ (uit je antwoord hierboven) niet naar TYPchanger slepen.
Doe ik iets verkeerd?

Ook in Basecamp is het me niet gelukt.
Als ik 10011.typ naar mijn laptop wil kopiëren dan wordt het 10011.htm? (met doel opslaan als, want kopiëren kan niet)
Ik heb 10011.htm hernoemt in 10010.typ en deze naar de map waarin OpenFietsMap staat gekopieerd (eerst de oude verwijdert).
Nu zijn de knooppunten nog even groot.
gr. Paul

Geen idee waarom je die bestanden niet kunt verslepen naar de typchanger.
Misschien heb je die typ file verkeerd opgeslagen, dat moet zeker geen html zijn, dan is er wat mis bij het opslaan.
Als je 'm in Basecamp hebt (BC moet wel afgesloten zijn als je de typ files vervangt) kan je nog proberen met 2x crtl-G de cache te legen.
Soms gebruikt BC nog de oude typ file in zijn cache geheugen.

Hoe kan ik 10011.typ opslaan op mijn computer?

Wat voor computer gebruik je, welke browser?

Sony Vaio laptop
Windows 7
Internet Explorer 11

Klik met de rechtermuis op het bestand 10011.typ en kies Doel opslaan als…
Noem het bestand meteen 10010.typ, vergeet niet de extensie .typ anders slaat die het inderdaad op als htm bestand.
Bij het opslaan kan je als lokatie meteen ook gaan naar de map waarin de Openfietsmap is geïnstalleerd, bv c:\garmin\openstreetmap\openfietsmap
en de bestaande 10010.typ vervangen. Als je dit doet mag Basecamp niet geopend zijn. Open daarna Basecamp en leeg de cache met 2x ctrl-G.

Zijn ze nog te klein, dan moet je het lettertype in Basecamp wat groter maken, opties>scherm>kaartfont

Mbv Basecamp (mapinstall) kan je de kaart ook naar je GPS zenden.

Het resultaat zal er dan zo uit kunnen zien (Oregon 600):

Gelukt. Bedankt voor de informatie

Gr.Paul