Hoe een drijvend voetpad te markeren?

Op deze plek:

http://www.openstreetmap.org/#map=18/51.67016/5.28376

ligt een drijvend voetpad op/door/over de vijver.
Allemaal planken op luchttanks gemonteerd zodat het geheel een veranderende waterstand kan volgen.
Ik heb er nu maar een bridge=yes tag aangeplakt.
Is er een andere oplossing?

(NB de luchtfoto is niet up to date. Ik heb de ligging van de paden met GPS opgenomen.)

highway=footway
bridge=floating of pontoon?
surface=wood
layer=1

Ga voor pontoon, het is op dan niets meer of minder dan een schipbrug :slight_smile:

Ik heb gekozen voor pontoon, maar nu ziet het er op de kaart uit alsof dat voetpad gewoon door het water loopt, terwijl er toch wel degelijk een grote constructie is gemaakt.

Maar als ik building=yes toevoeg, levert dat ook niets op en bij man_made=* vind ik geen geschikte tag.

Als ik kijk hoe het wordt gerenderd op Openfietsmap (versie van 18-4), dan zie ik wel een soort brug indicatie. Maar OSM zelf kent dus dat onderscheidt niet.

Nog andere oplossingen denkbaar?

Marc, het lijkt erop alsof je aan het optimaliseren bent voor de renderer.

Zelf heb ik ook een aantal keer een bridge=retractable en bridge=bascule getagd terwijl deze achteraf niet gerendered bleken te worden. Dit heb ik niet weer teruggezet naar bridge=yes, enkel om de reden dat deze specifieke detaillering niet wordt weergegeven. Dit hoort opgelost te worden in de rendering en niet in de data.

Om bij bridge te blijven (maar eigenlijk voor alle tags). Ik vind dat eigenlijk alles met bridge tag (en geen =no waarde), default een standaard bridge rendering zou moeten krijgen als de waarde toevallig niet in het lijstje staat dat de renderer ondersteund. Deze manier van renderen stimuleert mappers ook om detaillering aan te brengen en niet maar op een van de weinige specifiek ondersteunde waarden te blijven gebruiken omdat het niet zichtbaar wordt op de kaart.

bridge=pontoon lijkt me prima, idd niet voor de renderer taggen aub :wink:

Wat je wel kan verbeteren is de brug niet laten beginnen en eindigen op een kruispunt, maar iets verder op:

Showing a bridge incorrectly meeting a non-bridge at a junction (left), and terminated early (right).
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bridge

Dat is inderdaad beter! Wordt aan gewerkt.