Sparringpartner gezocht! via Skype/Teamspeak

Hoi Allemaal,

Er zijn inmiddels veel mensen die graag aan de OSM kaart werken.
Zelf ben ik er al een tijdje mee bezig, maar ik houd me tot nu toe redelijk opervlakkig wat bewerkingen betreft.
Nu lijkt het me prettig om met en van anderen in spraak uitleg te krijgen/geven.
Met Skype gaat dat, echter met Teamspeak kun je met meerderen in een kanaal.
Dat kan heel handig zijn als je met meerdere mensen over eenzelfde onderwerp wilt praten.

Met teamviewer zou dat ook nog met beeld kunnen.

Is hier iemand voor te porren?

Onderwerpen die mij aanspreken maar zelf nog niet mee aan de gang durf:

  • Multipolygonen
  • Routes, zoals buslijnen
  • Meerdere name tags op 1 gebouw
  • etc…

Alvast bedankt!

Ik kan je ook niet helpen met deze onderwerpen, maar ik zou het ook best leuk vinden veel meer te weten over de OSM-kaart en het bewerken. Ooit in januari 2011 ben ik wel begonnen met de OSM -kaart aan te passen, vooral met Potlatch, maar door het BAG-gebeuren kon ik het niet laten om weer JOSM te proberen, dit ook naar aanleiding dat ik wist dat in de BAG al veel meer huizen stonden dan in BING/OSM. In het begin heb ik ooit wel een aanbod gehad van een mapper die hier niet meer actief is, maar dat durfde ik toen niet aan omdat mijn modem er wel 2 of 3x 's-avonds mee stopte.
Die validator in JOSM geeft soms gewoon dingen aan die op elkaar liggen (ik heb het nu niet over de BAG-specifieke validaties), maar ja dan weet ik weer niet of iets wel of niet kan.

Dus als het ook nog mogelijk is dat 1 iemand naar meer personen wat uitlegt zou ik mooi vinden. Kan niet zo gauw op de Teamviewer site zien of bijvoorbeeld Commodoortje een presentatie naar meer personen kan geven.

Ps. Het was dat ik nooit een GPS had en geen weet had van OSM, maar kaarten bewerken leek me altijd leuk :slight_smile: . Pas met OSM ben ik dus begonnen aan een kaart te werken.

Misschien is het een idee om een groepje bij elkaar te krijgen en via Google Hangouts een interactieve sessie te houden. (Hangouts kan een meeting aan met meerdere personen)
Ik heb wel ervaring met Teamviewer one on one maar ik weet niet of Teamviewer ook een groep aankan.

Via Hangouts laat ik meestal het spraakverkeer lopen, en via Teamviewer het beeld. Maar misschien is er wel een betere manier om zoiets op te zetten.

Ook ik schaar me nog bij de beginners, maar ben redelijk snel tot een redelijk nivieau gegroeid, maar vind me nog steeds een newbie die ook nog redelijk veel vragen heeft.
Het lijkt me verstandig om onderwerpen te benoemen welke dan op een soort van agenda geplaatst kunnen worden.
Geef bij elk te bespreken item aan wat het doel is ervan. Voordeel is, zeker als je online vergadert, dat je een idee hebt (of kunt besluiten) hoeveel tijd je eraan wilt besteden en wat je eventueel voor extra informatie (documenten, weblinks etc) nodig hebt om dit te kunnen bespreken.