Routes tussen twee kaarten

Beste forum leden,

Sinds enige tijd heb ik problemen met het maken van routes over de kaartgrens.
Ik heb bv. twee kaartdelen van noord Australië gedownload.
Ik gebruik hiervoor mapsource versie 6.16.3.
Herkend iemand dit probleem? En weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank.
Ineke

Volgens mij vind je hier de de oorzaak en de oplossing van het probleem.

Peter

Beste Peter,

Kun je iets duidelijker zijn: Wat is volgens jouw de oorzaak en de oplossing?
Bij voorbaat dank.
Groet Ineke

Ineke, van belang is te weten welke kaarten je hebt gedownload, van welke site?
Wat zijn je routeringsinstellingen (auto, fiets of voetganger)?

De kaarten zijn gedownload via de site: http://garmin.openstreetmap.nl/
Tile selectie staat aan.
kaarten (dit zijn de twee noordelijkste kaartdelen):
ID-Kupang
PG-Port Moresby

In Mapsource staat bij voorkeuren/ routebepaling: voertuig: auto/motorfiets

ik hoop dat je hier iets mee kan?

Bij voorbaat dank,

Groet Ineke

Ja, dat zegt me alleen dat de door Peter genoemde link je niet veel zal helpen :slight_smile:
Ik vermoed dat het daar in Australie om dermate lange, rechte wegen gaat dat ze niet goed verbonden zijn over de kaartgrens heen (op osm bestaan die wegen uit iets te weinig nodes, zodat de weg in beide kaartdelen niet meer goed aan mekaar geknoopt zijn). Remedie is om daar wat extra tussenpunten toe te voegen in mapsource. Extra nodes in osm toevoegen heeft niet veel zin, omdat die kaartgrens bij iedere update ergens anders kan liggen.

Ik heb die 2 kaarttiles gisteravond binnengehaald. Net even in Mapsource wat routes gemaakt. Er zijn zo’n 15 wegen die over de kaartgrens gaan. Routeren allemaal goed over de kaartgrens. Routes van A>B met lengtes van 600-700 km allemaal over de kaartgrens gaan goed. Bij 2 routes van A>B met een lengte van ca. 1500 km gaat het fout. Als hier 1 of meerdere tussenpunten worden gezet gaat het weer goed. Gewoon het advies van ligfietser volgend dus. (En je gps zal met een route van A>B van 1500 km ook wel problemen geven).

Beste mede forumleden,

Het lukt nog steeds niet om deze routes te maken met Mapsource, ook al maak ik tussen punten of splits ik de route op in delen.

In mijn zoektocht naar een oplossing zag ik ook Basecamp voorbij komen. Die heb ik geinstalleerd.
Als ik de route daar in maak lukt het wel.
Het is dus opgelost.

Bedankt voor het meedenken.
Groet Ineke