Toevoegen van Traject-relatie trekvogelpad.

Ik wil graag een bijdrage leveren om een gedeelte van het LAW2 Trekvogelpad toe te voegen.
Eerst maar even de wiki geraadpleegd: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Nederland_Wandelroutes#Hoe_maak_ik_een_wandeling_over_meer_dagen

Volgorde van handelingen die ik inmiddels heb verricht.

  1. Allereerst heb ik de track ge-upload. (Bronkhorst - Vorden)
  2. Track geopend in JOSM, lijn dikker gemaakt, en zwarte kleur gegeven.
  3. Kaartgegevens downloaden, meestal lukt het niet om een gehele track in één keer in te laden
Logische Melding: Ongeldig verzoek "Het gebied dat u probeerde te downloaden is te groot of uw verzoek was te groot"
  1. Route toegevoegd
name=Trekvogelpad - Bronkhorst - Vorden
network=nwn
note=deelroute van LAW 2 (Trekvogelpad)
osmc:symbol=red:white:red_lower:Tv:black
route=hiking
type=route
  1. Leden toegevoegd aan relatie
  2. Ontbrekende wegen/paden toegevoegd
  3. In het traject is een stuw waar over een zeer smal bruggetje de beek overgestoken moet worden. Deze heb ik als volgt getagd:
    De stuw zelf heb ik (nog) niet getagd, is er iemand die hier een juiste tag voor weet?
bridge=yes
highway=path
  1. Wijzingsset 19606537 ge-upload. Met vinkje “sluit wijzingsset na upload”** uitgevinkt**
  2. Volgende kaartgegevens ge-download
  3. punt 5-6 uitgevoerd
  4. Wijzingsset 19606537 ge-upload. Met vinkje “sluit wijzingsset na upload”** uitgevinkt**
  5. Kleine mutatie verricht
  6. Wijzingsset 19606537 ge-upload. Met vinkje “sluit wijzingsset na upload”** aangevinkt**

Omdat ik een beginnende mapper ben, heb ik bovenstaande vastgelegd om controle mogelijk te maken. Mocht het zijn dat ik onjuiste stappen heb genomen hoor ik dit graag. Dit kan in een verder leerproces worden meegenomen. Alvast dank voor de reacties.

Vraag:
Ik weet niet hoe ik route-relatie Relatie: Trekvogelpad (532494) toe kan voegen als ouder-relatie

hi Commodoortje, kijk eens bij waterway = weir, met routeringen heb ik verder geen ervaring, nog nooit aan begonnen. ik werk liever aan de kaart en laat jou ermee stoeien. Een kaart of gebied kun je in JOSM ook in hapklare (downloadbare) brokken knippen en downloaden. Uploaden is dan geen probleem, gewoon geregeld doen. Ook kun je dat deel dan weer lokaal opslaan en later weer oproepen om verder te redigeren, dan hoef je net alles weer opnieuw te doen. Met slechts een nadeel een nieuwe wijzgingsset in het gebied.

@commodoortje
3) Bij Josm heb je de mogelijkheid “Uit OSM downloaden langs dit spoor” bij je gpx laag
7) is juist getagd, het water tag je met waterway=weir

route-relatie die je wilt toevoegen aan een netwerk van relaties:
Relatie selecteren en vervolgens de Relatie Trekvogelpad (532494) bewerken.
Dan krijg je rechts in de selectiebox de relatie die je wilt toevoegen en links de leden, dwz de overige relaties.
Ik zie dat die “superrelatie” 532494 niet alleen uit relaties maar ook uit losse wegen bestaat, niet echt netjes.
bv http://www.openstreetmap.org/way/91599302 moet m.i. niet in 532494 voorkomen.
Maar dat zoeken de wandelaars maar uit, ik ben een fietser :wink:

Deze optie had ik nog niet gebruikt, dank voor je tip.

Hoe kan ik de superrelatie selecteren om te bewerken
Relatie 532494 staat niet aan de rechterkant in het venster “relaties”

Misschien is een plaatje een juist middel om het te laten zien.

Eerst moet je zorgen dat je iets van die superrelatie in je gegevenslaag hebt.
Bestand>Object downloaden>object id: 532494

Daarna kijk je in de lijst van relaties en klik met de rechtermuis op de relatie die je wilt toevoegen aan 532.494
Kies selecteer relatie.
Vervolgens wijs je met de muis naar de route met 8 leden, klik op de knop met bewerkingsvenster (rode pijl).
Dan open je de box met in de linkerkolom de leden van de supperrelatie en in de rechterkolom je selectie, de nog toe te voegen (sub of kind)relatie.
Voeg die toe aan de lijst door op het icoontje met blauwe pijltje (een van de twee, heeft met de volgorde te maken) onder “selectie”. Daarna zie je jouw relatie in de lijst boven of onderaan komen, en kan je ze schuiven op de plaats waar dat traject hoort tussen de andere routes. Die 4 losse wegen horen daar niet denk ik en moeten eruit.

Dank voor je uitleg
Het probleem was dat ik de relaties niet in 1 laag had staan, door op een gegevenslaag te gaan staan, rechtermuisknop te drukken, en de optie gegevenslaag samenvoegen, werd het 1 laag. Nu kon ik Vorden - Bronkhorst selecteren/toevoegen in een geopende superrelatie.