Sluipverkeer tegengaan hoe taggen?

Hoe taggen we dit? In de ene richting staat dit

en de andere richting op staat dit
.

Geen idee, maar in de wiki staat een formulering:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions

<transportation mode>[:<direction>]:conditional
  = <restriction-value> @ <condition>[;<restriction-value> @ <condition>]

Die combi duidt op een spitsafsluiting. 's Ochtends heen en 's avonds terug, in twee richtingen beschrijven.

Misschien is dit wat? :wink:
oneway:motor_vehicle:conditional=yes@(Mo-Fr 07:00-9:00)
oneway:motor_vehicle:conditional=-1@(Mo-Fr 16:00-18:00)
oneway:motor_vehicle:conditional=no@permit_holder ??

Als ik het goed begrijp zou hier de “forward” en “backward” gebruikt moeten worden (afhankelijk van de tekenrichting van het lijntje in OSM). Ik voel iets meer voor de “NO” dan de “YES” omdat het om een (conditional) verbod gaat en dat meestal met een NO wordt aangeduid. Ik denk dat de vergunninghouders niet getagd hoeven te worden omdat die personen echt wel weten hoe het zit. Dit is meer voor de anderen. Wat vinden we hiervan?

motor_vehicle:forward: conditional=no @ (Mo-Fr 06:00-9:00)
motor_vehicle:backward: conditional=no @ (Mo-Fr 16:00-18:00)

Al aan access=only@permit gedacht of de betere variant access=yes@permit ? Voor de conditie.

Is ook prima, forward=no is hetzelfde als oneway=-1, aannemende dat de tekenrichting vooruit is.
backward=no ~ oneway=yes

Ik denk te begrijpen wat je zegt maar volgens mij klopt het niet. Met “forward” (of backward) geef je aan in welke richting van de OSM-way het gebod of verbod van toepassing is. (en als het op beide richtingen van toepassing is moeten we het weglaten) Als we de forward/backward gebruiken dan betekent het volgens mij dat het gebod/verbod op de andere richting NIET van toepassing is. Met “no” in dit voorbeeld bedoel ik dat de toegang “verboden” is. Dus meer een access dingetje. De oneway zegt volgens mij alleen iets over de restrictie van “1 of 2 richtingsweg” en niets over andere restricties. Kortom: ik denk dat ik in dit voorbeeld beter geen “oneway” kan gebruiken hoewel het wel iets zegt over de richting. Als ik er naast zit… schiet.

In feite komt het toch op hetzelfde neer, zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access#One-way_restrictions


The oneway tag can be translated (for routing purposes) to this generic system as follows 
(oneway restrictions presumably do not apply to pedestrians):
    oneway=yes to vehicle:backward=no
    oneway=-1 to vehicle:forward=no

Ok Dank. Ik heb het maar gehouden op motor_vehicle:forward: conditional=no @ (Mo-Fr 06:00-9:00) . Best lastig als niet alle stukjes van de weg de zelfde kant op getekend zijn :open_mouth: . Ik kan ze omdraaien maar heb het maar laten zitten.