Navigera i rondell

Jag provade att lägga in sverige kartan i min navigator i helgen för att se hur det funkade här hemma. Det funkade så där, bla verkar de flesta rondeller vara fel.

Kartan visar rätt på navigatorn men rösten säger ofta fel. Tex Kör in i rondellen och ta sedan första höger eller tredje höger. Trots att det borde vara andra höger. Då jag skulle rakt fram.
Likadant i de flesta rondeller. Dock finns det nån rondell som funkar som det ska. Och trots att jag har jämfört dessa så tycker jag dom ser likadana ut.

Nån som skulle vilja titta på den här rondellen och tala om vad som är fel? :slight_smile:
http://www.openstreetmap.org/#map=18/63.15455/14.68419

I den här rondellen kommer jag alltså körande på Opevägen och ska rakt fram ut på Rådhusgatan. Gpsen säger dock att jag ska ta 3:e höger.

Jag kunde inte se något fel, men prövade att runda till rondellen lite så vinklarna in/ut ur rondellen blev lite snävare.
Hade liknande problem med en rondell i Jönköping när jag använde Waze förr, då va problemet att vinkeln var för svag för att registrera den som utfart och istället blev det bara vägen som svängde och delades till två filer.
Återstå att se om det fungerar om inte någon annan har en idé.