Wateroversteek, brug, smal, laag, plank, boomstam,....hoe taggen.

Dacht laat ik ligfietser een nieuw topic geven. Verdiend hij wel.
Hij heeft op twee plaatsen al geprobeerd een antwoord te krijgen.
Nu met foto.

Daar ik het gevoel heb dat we op bridge uitkomen, overgenomen uit het ford, hoe taggen topic

bridge=log word nog nergens vernoemd, maar dat komt omdat mensen meestal de eenvoudige weg kiezen bridge=yes
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=bridge#values
en in de wiki niet als voorbeeld staat
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:bridge

kijk je hier dan zijn ze er in alle maten.
Zoek graag op afbeelding i.p.v. alles lezen. Waarom zijn kaarten zo effectief.:wink:

log, via een plaatje
daar omschrijft hij de bridge

• Location: River Mile 1347
• River Elevation: 1,474 Feet
• County: Clearwater
• Bridge Type: Split Log
• Bridge Length: 30 Feet
• Bridge Width: 20 Inches
• Height Above Water: 20 Inches
• Date Built: 1987

split_log

Doorgeschoven

bridge=log_bridge taginfo

Alleen, dat is geen ‘log’ (ook niet een ‘split log’)

maar een ‘plank’. Komt helaas nog erg weinig voor (6 keer volgens TagInfo).

Volgens taginfo is er al 20 keer bridge=log_bridge, FWIW.
Edit: Dit is wat mij betreft een log bridge (dwz een boomstam over een watertje).

Edit2:

Nou, Google mag wel beweren dat dat allemaal voorbeelden zijn van “log bridge”, maar dat is echt niet zo.

log = is een boomstam (deel van een cut tree trunk) ,welk nagenoeg rond is, wanneer als brug gebruikt, lopend niet makkelijk over te steken is, vooral als deze nat glad en begroeid is.

zo kan er meerdere naast elkaar liggen, hoe taggen? Aantal
double_log = is als brug gebouwd, met twee boomstammen in de lengterichting neergelegt, loopvlak is nog steeds rond, lopend niet makkelijk over te steken is, vooral als deze nat glad en begroeid.
multiple_log = is als brug gebouwd met drie of meer boomstammen in de lengterichting neergelgt. bij genoeg breedte misschien ook met de auto (4x4) te passeren. Vaak een niet makkelijke oversteek.

Vlak loopvlak.
split_log = is een boomstam, welk minstens aan een zijde vlak is, wanneer als brug gebruikt, als loopvlak dient.
plank = is een alle kanten, gezaagd stuk hout, wel aan onder en bovenzijde vlak is. En als balk/plank over het water is gelegd.

log_bridge = is een brug, die als basisconstructie een of meerdere boomstam(men) heeft met daarop een loopvlak, vaak met dwars gemonteerde planken, maar kunnen ook ronde kleine stammetjes zijn.

Loopvlak en profiel richting zeggen wat over de begaanbaarheid.

Breedte.

Is er een reling…?

Als je het ding van de andere kant bekijkt zie je dat het geen plank is maar een doormidden gezaagde boomstam (split_log dus)
http://www.openstreetmap.org/browse/way/238464717 :wink:

Het ging mij om de zoek methode, een overzicht, indruk krijgen, juiste plaatje pakken, site bekijken, en verder lezen wat er staat.
En dan nog, hoe zoek je “log bridge” of log en bridge of '“log” en “bridge” een stap verder plank en bridge.

Wat is er, en dan categoriseren.

En dan verdenk ik ze er van dat ze plaatjes ertussen drukken, die bij het meest passen bij mijn veelvuldige zoekcriteria en site bezoeken.

ligfietser gaat dit niet wat ver, Straks gaan we ook de breedte van het zaagvlak opnemen.:wink: Tag bridge - log, foot - yes of access - foot bij een stam. Bij het voorbeeld met stammetjes bridge - yes en type - log bridge voor voertuigen, daar komt mijn fiets zelfs niet op.

gelijk heb je (zo zijn plaatjes niet alles). :smiley:

Al is er qua loopvlak verschil tussen ‘logs’ en ‘split logs’, zou ik ze allemaal als bridge=log_bridge taggen.

Ja zeker.
Maar…
Als ik fiets zou ik wel willen weten of ik een gewone of een log bridge ga tegenkomen.

En voor wandelaars kan een kaart nooit genoeg detail hebben.

Edit: rendert dat wel? (bridge=log_bridge)

Maar…

Wanneer ik echter de foto’s van ligfietser bekijk, zal er nog meer tag-info bij moeten.

Afhankelijk met welke fiets ik op deze locatie gekomen ben :sunglasses:

Racefiets: Over de plank
ATB: plank kan, maar doo het water/over stenen leuker

groen_duiven