Aanpassen fietsrouteknooppuntennetwerk Noord-Beveland Zld

Als gevolg van het maken van de fietstunnel onder de N255 op Noord-Beveland is het fietsknooppunten netwerk aangepast.
Knooppunt 25 Prinsendijk - Frederiksdijk is er bij gekomen, evenals de route 13 - 25 via de tunnel.
Deze aanpassingen zijn nog niet in de OFMBNL opgenomen.
Is er een Mapper die dit aan wil passen.

Zelf weet ik niet hoe te handelen.
Kan iemand mij uitleggen hoe de relaties in JOSM op te nemen?

De route is te vinden op de site’s ( http:/planner.gps.nl ) na overleg en toestemming van Jan Kelder.
De info over de route staat hier

Het knooppunt 39 bij Colijnsplaat is ook wat aangepast door Jan Kelder.
Zijn er nog vragen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet van JanRemi

Even voor de duidelijkheid, het is niet toegestaan om de informatie van de genoemde sites te gebruiken voor het aanpassen van de OSM; zie ook http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Legal_FAQ#2._Contributing

JAVAWA,
Ik heb op mijn verzoek om info over de route 13 en 25 deze info gekregen van het route bureau Zeeland overigens zonder de sites.
Ik heb de sites uit het bericht verwijderd.
Als ik deze vervang door mijn gegevens (gedeelte een track op BaseCamp) is dat voldoende?
mvg janremi

Daarmee is het geen enkel probleem. Als Jan Kelder ermee akkoord gaat kun je ook zijn gegevens gebruiken hoor, alleen wist ik toen ik reageerde nog niet hoe de vork in de steel zat. Vanochtend mailde hij mij met uitleg.

De gegevens staan weer in de eerste post.

Ook rond rpnt 5 en 12 is er nog al wat aan te passen aan de routes.

Bij voorbaat dank voor hulp.

Met vriendelijke groet van Jan.

Hier nog een interessant vraagstuk voor de Zeeuwse mappers van een OFM gebruiker:

M.i. kan daar deze infrequente dienstregeling beter mbv de tag opening_hours toegevoegd worden, zie bv http://www.openstreetmap.org/browse/way/38196068
Nu zit het in de note tag: http://www.openstreetmap.org/browse/way/185251143

Niet allen deze veerdienst, maar alle voet/fietsveren in het Oosterscheldegebied zitten in de fietsroutes. Goudappel Coffeng heeft de meeste veerroutes getagd.

Graag wat hulp van een ervaren mapper voor de fietsknooppuntenroutes op Noord-Beveland.

Er zijn nogal wat aanpassingen nodig.
Na veel proberen is er wel wat gelukt.
Maar het is ook niet allemaal goed gekomen.
De aanpassingen zijn in hoofdzaak op de OFM 14 sept 2013 zichtbaar
De track van 33,32,39 is te zien in JOSM.

Knooppunten 13 en 39 zijn verplaatst, graag kijken of dat goed is.

Knooppunt 25 is er bij gekomen, volgens mij moet route 21-37 gesplitst worden bij knpnt 25, graag hulp.
Ik weet niet hoe een nieuwe ID aan te maken.

Route 5-13 is gedeeltelijk verplaatst, lijkt goed te zijn.

Route 13-25 is er bij gekomen, dit is niet goed gekomen, graag zien wat er fout is, hier zal de ID fout te zijn.
Hoe ik die ID er ingekregen heb weet ik niet .

Route 31-oud39 is er nooit geweest of is vervallen.

Bij 39 staat een verwijzingsbordje naar het fiets-voetveer bij 39a, is dit juist aangegeven?

Route 39-32 is verlegd naar het pad buitendijks, lijkt goed.

Route 33-32 is verlegd, lijkt goed.

Mvg Jan Remijn.

Hoi Jan

Misschien een open deur maar ken je dit kaartje. Ik ben lokaal niet bekend maar zie niets geks.

Ha PeeWee32,
Dat kaartje ken ik, van Jan Kelder toch?
Als je daar naar kijkt dan klopt dat wel met OFM omdat het kaartje in overleg met mij is aangepast en ik de aangepaste routes op OFM gezet heb…
Maar er zitten fouten in het taggen in OFM met name de route ID nummers.
Indien je op de route 13-25 gaat staan dan is niet te zien dat het 13-25 is enz.
Ik weet niet wat ik fout gedaan heb.
mvg Jan

Nee dit kaartje is een coproductie van een aantal forumleden hier en heeft niets met Jan Kelder te maken. Zo te zien zitten alle wegen van 13-25 in een relatie en dat is OK. Die relatie zou je nog een extra tag mee kunnen geven “note=13-25” . Dan staat het in OSM OK. Daarna kan ligfietser er weer een mooie OFM van maken zodat je kan zien dat het de verbinding tussen 13 en 25 is.

ligfietser heeft er al een kaart van gemaakt zie update OFMBNL 14 sept 2013.
Die coproductie heb ik ook al diverse keren gebruikt, kan dat? oa gravel/shells
mvgr Jan

Ik weet dat er een nieuwe versie is maar als je een deze date de “note” zou toevoegen dan kun je die bij een volgende update van de OFM zien.

En dat webkaartje mag je zeker gebruiken. Graag zelfs want hij is bedoeld om OSM beter te maken.

PeeWee32,
De note=13-25 staat er in, kun je zien met webkaartje.

Ook anderen, eggie is bekend ter plaatse.

Ik heb hulp nodig.
de plaats http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=15&lat=51.57213&lon=3.80065&layers=B00000FFTFFFFFFFFF

De route 21-37 moet volgens mij gesplitst worden bij knpnt 25.
Ik zie daar geen kans voor.
Wil iemand dat doen of zeggen hoe dat moet liefst in Potlach2 of in JOSM.
Alvast bedankt. groetjes Janremi.

Er is een relatie 21-37. Dat zouden er 2 moeten worden: 21-25 en 25-37.
Ik zou het als volgt doen:

In JOSM zorgen dat het Relatieoverzicht te zien is.
Zorg in JOSM dat je deze relatie in de edit mode hebt (zodat je alle tags van de relatie en bijbehorende wegen in 1 window hebt). Met de 2e knop boven in dat venstertje kun je een kopie van die relatie maken.

Ik zou deze huidige (21-37) relatie kopieren. De deze kopie de note geven “21-25” en alle wegen die daar niet in horen verwijderen en opslaan. Daarna de huidige relatie (21-37) openen en de note hernoemen naar “25-37” en zorgen dat alle wegen die daar niet horen er uit gooien.

Succes

PeeWee32,
Bedankt voor de info.
Ik geloof dat het gelukt is.
JOSM gaf nog wel een waarschuwing, maar ik ben door gegaan.
Het is opgeslagen.
Met het webkaartje lijkt het goed.
Mvrgr Jan.

Ik heb even snel gekeken. Volgens mij is het helemaal prima zo. Mijn complimenten.

Groet PeeWee32

PeeWee32,
Volgens mij moet hoofdnetwerk Walcheren – Noord-Beveland nog bij route 21-25.
Bij de anderen staat die wel.
Ik heb het geprobeerd maar toen waren er zoveel waarschuwingen dat ik het maar weggelaten heb.
Groetjes Jan.

Volgens mij staat het goed. De relatie 21-25 is onderdeel dan de superrelatie Walcheren - Noordbeveland. Zie hier

Ik zie het, gelukkig lijkt het dan toch goed.

Nu nog een andere vraag.
Route 13-25 heb ik er ingekregen maar ik heb geen idee meer hoe ik die relatie gekregen heb, dat is dus een nieuwe relatie.
De superrelatie is hier hier niet goed, dat moet ook Walcheren-Noordbeveland zijn.
Hoe moet die uit gevoerd worden, kun je daar ook een handleiding voor geven?
Groetjes Jan.