Assistentie met revert gezocht

Een nieuwe gebruiker heeft van 15 t/m 19 augustus dingen uitgeprobeerd, echter zonder zich te realiseren dat het leidt tot veranderingen in de database. Ik heb met hem ge-emaild.

Hij wil die probeersels weer ongedaan maken; het weghalen van de nieuwe wegen e.d. gaat vanzelf, maar hier en daar zijn dingen veranderd in andere wegen en relaties.

Ik denk dat een JOSM revert van de changesets effectief is, maar is er iemand hier met voldoende ervaring om dat veilig te doen (of hem dat leren)? Zelf ben ik er onvoldoende zeker van.

Edit: Misschien is gewoon delete genoeg. Wie kijkt mee?

Vanavond ben ik, na een vakantie, weer in Nederland. Is het meekijken nog nodig? Cheers, Johan

Welkom terug.
Alle hulp is welkom. :slight_smile:
Ik heb JOSM Revert niet eerder gebruikt (en ben altijd voorzichtig met JOSM als ik iets ermee doe voor de eerste keer! :roll_eyes: ).
'K heb de gebruiker wel verteld hoe hij de edits terug kan vinden en waar mogelijk deleten in Potlatch2. M’n vraag is eigenlijk of dat voor (alle/sommige) edits voldoet.
De laatste edits (rotondes) heb ik niet met hem besproken.

Edit: ondertussen een z.g. afslag A50 bij Valburg/Elst gerevrt. Hoop dat dat goed is gegaan.

Een paar van zijn edits lijken wel goed te zijn. Welke changesets moeten teruggedraaid worden?

Welke dacht je zijn goed? (ik zal ze nakijken).
Hij heeft met Changeset 17481584 ondertussen een aantal zaken zelf weer verwijderd (b.v. aangepast traject A50’).
En gebruiker Eimei heeft er ook het e.e.a. gerevert. Nu nog de nieuwe rotondes.

De eerste drie changesets lijken goed te zijn. En ook de rotonde bij Aagtekerke lijkt te zijn gerealiseerd. Die was niet helemaal goed (1-richting omgedraaid), maar dat heb ik hersteld. De afslag Koekendaal bij Doetinchem (een rechte motorway_link die niet op een motorway was aangesloten) heb ik verwijderd.
Ik heb 1 revert doorgevoerd op de rotonde bij Grijpskerk. Andere reverts heb ik niet kunnen doorvoeren, teveel conflicten als gevolg van de latere aanpassingen. Hopelijk is de schade nu enigszins hersteld. De mate van mazelen in NL, wat vaak een indicator is voor beginnersfoutjes, valt mee: http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=routing&lon=5.37213&lat=51.93766&zoom=9&overlays=unconnected_major1,unconnected_major2. Het zou echter geen kwaad kunnen als Laurens voor een tweede keer zijn invoer naloopt via osm.org.