Regional fietsnetwerken in de buurt van 's-Hertogenbosch

Dears,
vandaag ben ik langs een groot aantal knooppunten in de buurt van 's-Hertogenbosch gefietst. Er zijn nogal wat nieuwe knooppunten neergezet en langzamerhand staan nu ook alle verwijzings bordjes er.

Het valt mij op dat er (bijna) nergens meer sprake is van “Regio 's-Hertogenbosch” of van “De Meierij” . Op alle nieuwe borden (Twee palen met een kaart er tussen) is sprake van fietsroutenetwerk “Het Groene Woud” Op het bord staat nog de volgende info :

Quote :
Het fietsroutenetwerk in deze regio is (financieel) mogelijk gemaakt door :
Europa
Het Groene Woud
Provincie Noord-Brabant
Euregio Benelux middel gebied
Enexis
VVV
Noordoost-Brabant
Voor informatie en kapotte bordjes : www.RouteInBrabant.nl
UnQuote

Op www.RouteInBrabant.nl kun je ook de nieuwe route planner zien. Alle modificaties die ik daar op heb aangebracht zijn tot op de millimeter hetzelfde. Ze maken dus gebruik van de OpenStreetMap. Als je op “Download” klikt krijg je een *.pdf van de kaart die je op dat ogenblik ingesteld hebt. Je mag hem alleen voor eigen gebruik afdrukken, er staan allerlei instanties op die meegewerkt hebben. Een vriendelijk woord van dank aan de OpenStreetMap ben ik nog niet tegen gekomen. Ik zou denken dat dat misschien wel aardig zou zijn geweest. Ik zou ook denken dat ze de nieuwe knoopunten en de nieuwe routes misschien zouden kunnen doorgeven aan de OpenStreetMap.

Zelfs in 's-Hertogenbosch zijn er borden waar vroeger “Regio 's-Hertogenbosch” of “De De Meierij” opstond vervangen door bovenbeschreven model. B.v. knoopunt 50 in Orthen was beschadigd en is nu vervangen door fietsroutenetwerk “Het Groene Woud”

Mijn vraagen :

  1. Zijn de netwerken “Regio 's-Hertogenbosch” en “De Meierij” samen gevoegd en uitgebreid tot het nieuwe fietsroutenetwerk “Het Groene Woud” ?

Ook langs het Drongelskanaal zijn een paar kapotte borden en een paar nieuwe borden met fietsroutenetwerk “Het Groene Woud” bv 33 en 24.

knooppunt 22 is nog een oude “De Meierij” :

Quote :
Europa
Provincie Noord-Brabant
Euregio Benelux middel gebied
samenwerkende gemeenten regio 's-Hertogenbosch
www.RouteBureauBrabant.nl Postbus 4125 5004 BA Tilburg
UnQuote

  1. Worden de nieuwe knooppunten en de nieuwe routes al aan de OpenStreetMap doorgegeven door www.RouteInBrabant.nl ?

Ik zou de nieuwe knooppunten en routes graag op de OpenStreetMap willen zetten, maar dat gaat me pas lukken als ik weet hoe het tegenwoordig met de netwerkrelaties in deze omgeving zit. Als het allemaal samengevoegd moet worden tot 1 netwerk dan ben ik bang dat dat boven mijn pet gaat.

Gys de Jongh
jongh711@Planet.nl

www.RouteInBrabant.nl moet zijn : www.RoutesInBrabant.nl

Er staan ook mountainbike routes, wandel routes, vaar routes en paardrij routes op
Sorry voor de tiepvout
Gys de Jongh
jongh711@Planet.nl

Het in kaart brengen van de knooppunten en de routes zelf is het belangrijkste. Tot welk netwerk ze precies behoren, is eigenlijk maar een bijzaak. Dit kan altijd nog achteraf worden toegevoegd/aangepast.