Wegnaam en plaatsnaam/gebied label in Mapsource, hoe krijg ik het weg

Dag

Het valt me op dat ik na omzetten in Mapsource het volgende zie: als ik met de cursor over een weg ga dan zie ik de wegnaam en de plaatsnaam, maar welk enkel binnen de bebouwde kom. Als ik dit buiten de bebouwde kom doe staat er “gebied” en geen plaatsnaam. Na wat onderzoek heb ik gezien dat het de naam van de area staat, dit kan zijn “bos” of een naam van een gehucht/streek/water.

Nu is de vraag: hoe krijg ik het weg, ik hoef dat label niet in wegenkaarten. Ik heb gezien dat Lambertus het ook niet heeft.
Ik heb geprobeert zijn styles te gebruiken en ik heb heel veel opties van mkgmap in de options.arg file uitgecommentarieerd ###

gr Wim Peetes
(op weg naar wegenkaart met weinig MB’s)

“Gebied” is de label van de achtergrond, type 0x4b
Als je een typ file gebruikt. kan je dat type weghalen.
Je moet die dan ook weghalen bij de draw orderlijst, anders staat er “onbekend gebied”

DONE!

Ik zie dat het ook goed uitpakt op mijn OFM light versie, geen “gebied” meer te zien.
Helaas werkt het niet als ik een ander kleur ondergrond wil hebben dan gebroken wit.

Hoeveel MB’s heb je nu?

Hoi

166.8Mb

Ik heb alleen NL gedownload ter vergelijk en doe mijn testjes steeds met dezelfde kaart. Ik zie dat Lambertus stukken BE en DE erbij hjeeft langs de grens dus vergelijk is niet geheel eerlijk.
Ik heb weggelaten alle dingen die ik moet toeren niet nodig heb (bakkers, dierentuin, sport etc.). Tevens in ded polygons alle overbodige dingen weg dit niet met weg te maken hebben om te toeren, dus fietspaden en voetpaden weg. Ik heb nog maar een paar dingen aan staan in de polygons file (op bepaalded zoomlevels bossen, residential, reservoir, water etc). Ook sommige wegen laat ik weg in de lagere zooms (B wegen onbelangrijk in uitgezoomd overzicht).

Heb enkel zoomlevels 18, 2,2 2,3 2, nog en denk om 18 ook nog te verwijderen. Moet ik nog testen op PC en in GPS. In principe is het een noodzaak om de Garmin QUEST nog te kunnen gebruiken met actuele kaarten. DE kloojoos van GARMIN brengen geen nieuwe kaarten meer uit (2009 waren laatste voor QUEST I). Wat ik dus doe is route bepalen met actuele kaarten. In de QUEST doe ik dan de actuele wegen zonder allerlei extra’s en ik kan fatsoenlijk rijden. Toeristisch moet ik dus alles van tevoren op de PC klaarmaken en niet in de Quest. Terwijl wel nog in de Quest een simpele route kan maken dus.

Ideaal= MKGMAP gebruiken om NT kaarten om te rekenen naar OF kaarten

gr Wim

nog en d