OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

#1 2007-03-25 22:33:18

Lambertus
Administrator
From: Apeldoorn (NL)
Registered: 2007-03-17
Website

Welkom!

Welkom op het Nederlandse deel van het OpenStreetMap forum.

Dit is de perfecte plek om te discussieren of vragen te stellen over:
- Nederland specifieke OSM onderwerpen
- Het organiseren van mapping parties en napraat
- Vragen over mapping en het verzamelen van gegevens
- Enzovoort

RSS
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het forum via RSS: http://forum.openstreetmap.org/extern.p … rss&fid=12

Wiki
Wiki project van Nederland.

Nieuws
OpenStreetMap NL
Stichting OpenGeo

Mapping tools: Garmin GPSmap 60CSx, Giant Terrago 2002

#2 2009-12-22 19:42:36

Gollem
Senior Member
From: Gorinchem
Registered: 2009-05-07

Re: Welkom!

Is het, gezien dit het Netherlands forumdeel is, ook mogelijk om dan ook netherlands te typen.

zoals dit  bvb:
Maar je zou op trac een bugje in kunnen schieten dat je het wil zien en wie weet pakt een van de stylesheet mensen het op.

Neem aan dat hier bedoeld wordt dat je op "trac" geen idee wat, wie, of waar het is, een fout kan melden met de medeling dat het wil zien (??????) en dan maar hopen dat iemand van de stijlblaadjes er wat mee doet.

Als het toch iets anders is:

Wie of wat is "trac"?, ik zie hier geen vliegen, heb ook geen wapenvergunning en geen flauw idee wat ik me bij een steile scheet moet voorstellen. big_smile

Bij deze dus een oproep om de berichten iets simpeler te houden en er niet vanuit gaan dat iedereen een computer of internet wizard is.
Ook hoeven we ons niet interresanter voor te doen dan we zijn.

Last edited by Gollem (2009-12-23 00:42:35)

Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s

#3 2011-08-05 10:43:37

ZMWandelaar
Senior Member
From: Putten, NL
Registered: 2010-06-08

.

Last edited by ZMWandelaar (2014-05-29 18:17:21)

#4 2011-09-14 07:27:45

Gollem wrote:

Is het, gezien dit het Netherlands forumdeel is, ook mogelijk om dan ook netherlands te typen.

zoals dit  bvb:
Maar je zou op trac een bugje in kunnen schieten dat je het wil zien en wie weet pakt een van de stylesheet mensen het op.

Neem aan dat hier bedoeld wordt dat je op "trac" geen idee wat, wie, of waar het is, een fout kan melden met de medeling dat het wil zien (??????) en dan maar hopen dat iemand van de stijlblaadjes er wat mee doet.

Als het toch iets anders is:

Wie of wat is "trac"?, ik zie hier geen vliegen, heb ook geen wapenvergunning en geen flauw idee wat ik me bij een steile scheet moet voorstellen. big_smile

Bij deze dus een oproep om de berichten iets simpeler te houden en er niet vanuit gaan dat iedereen een computer of internet wizard is.
Ook hoeven we ons niet interresanter voor te doen dan we zijn.

Al is de reactie wat laat, ik ben het hier helemaal mee eens, als beginneling krijg je een bulk informatie over je heen, en als dat dan ook nog "vaktaal" is begrijp je er na 2 regels de ballen meer van.

Groeten,
Sjaak

#5 2011-10-09 13:16:33

Besten,

Ik zal me bij deze even voorstellen. Mijn naam is Bram Fokke en ik ben bezig om op basis van de OpenStreetMaps gegevens een mobiliteitsplanner te ontwikkelen: http://www.NaarB.nl/. De eerste versie is functioneel maar nog weing luxe. In de komende tijd wil ik de functionaliteit verder uitbouwen. Bij deze wilde ik iedereen al even bedanken die tijd en moeite in de Nederlandse kaart heeft gestopt. De data is echt van erg hoge kwaliteit. Gelukkig maar, want da's ook nodig voor een routeplanner.

Gr
Bram

#6 2012-02-12 17:11:16

Hello
Ik tracht tevergeefs in een OSM kaart Lambertus  van Tunisie de TYP fond van deze kaart aan te passen t.t.z er is geen verschil tussen land en de zee.Heeft iemand een idee hoe dit nog enigszins kan ?
Daarentegen op een "smal area exportkaart" van Tunisie van" OpenStreetMap data XML" is er wel een verschil!!!Ik heb reeds in verschillende "TYP "de polygons proberen te veranderen  doch zonder resultaat.

Gr René

#7 2012-02-12 17:58:33

Lambertus
Administrator
Website

De huidige versie heeft geen zee en oceaan, daarom worden ze ook niet weergegeven. De nieuwe versie die ik hopenlijk morgen online kan zetten zal dat wel bevatten.

#8 2013-06-12 10:20:39

Lambertus
Administrator
Website

Iemand interesse om mee te helpen het Nederlandse gebruikers forum te modereren? Tis nauwelijks werk maar het is handig dat er meer handjes zijn om een topic te splitsen, een ruzie te sussen tongue, sticky maken van topics etc. mocht ik even niet aanwezig zijn...

#9 2013-06-12 11:28:58

Ja hoor, zou het wel willen doen, alleen al om te voorkomen dat ik anders de bedenkelijke titel OSM Addict tzt zal krijgen lol
En geef me het Garmin forum dan ook maar erbij.

Last edited by ligfietser (2013-06-12 11:29:55)

#10 2013-06-12 14:12:43

Lambertus
Administrator
Website

Bedankt! Bij deze smile

#11 2013-09-20 00:00:24

Lambertus: vaak gelezen: mapping, routeren e.d. meer?
Vraag: wat is mapping, routeren?
Dank.

Sport Les Mills, fitness, biking, GPS unravel Garmin, Smartphone Android: Oruxmaps, HTML (former times).

#12 2013-09-20 10:45:01

Lambertus
Administrator
Website

Mapping: in kaart brengen; de activiteit van de omgeving in kaart brengen.
Routeren: met behulp van een computer een route vinden tussen twee punten op de kaart. Een navigatieapparaat van TomTom of Garmin kan routeren, een website als Google maps kan routeren.

#13 2014-10-19 14:52:03

Hallo, mijn naam is Ria, niet erg handig met computers en ook niet zo heel goed in het Engels. Niet blond maar grijs en ik wil graag een kaart van Bali en Lombok op mijn Garmin 60Cx maar ik heb na drie dagen ronddwalen op de computer nog steeds geen idee hoe ik dat moet doen. Wie wil me helpen? Mijn man is helemaal compu-analfabeet dus daar kom ik geen stap verder mee.

#14 2014-10-19 15:44:33

eggie
Senior Member
From: Dordrecht
Registered: 2010-09-03

Beste Ria,

Welkom op het forum.

Het is niet moeilijk en velen op dit forum zijn net zo grijs.

Ga naar http://garmin.openstreetmap.nl/
Kies voor OSM Generic Routable New Style
Selecteer in Asia > Indonesia .. Je kunt ook evt  ook een kleiner gebied selecteren.
Dan kies je voor Download Now. (Soms als het druk is krijg je na een paar uur een mail met de link)
Je hebt dan een aantal opties. Heb je een windowscomputer kies dan de bovenste optie. Kies voor opslaan. De installatie begint overigens van zelf met nog 2x waarschuwingen van Windows. Je moet dan steeds toestemming geven. De kaart wordt dan automatisch in het programma mapsource en/of basecamp geïnstalleerd. Dat moet dus wel op de computer zitten.

Daarna kun je met basecamp of mapsource de kaart oversturen naar het sd-kaartje van de gps.

Je kunt ook de 4de optie kiezen. Dan haal je alleen het bestand gmapsupp.img binnen. Dat kun je dan unzippen het bestand gmapsupp.img direct in de map garmin zetten van het  sd-kaartje. Dat mapje moet je van te voren maken.

Lukt e.e.a. niet kijk dan ook eens op www.gps.nl  Daar zitten de experts op gps gebied. Dit is de site van de kaartentekenaars.
Succes,
Eggie

Board footer