Taal instellen

Goedeavond,

Wanneer kaart wil downloaden bv Duitsland, dan wordt deze link via een mail verstuurd,

Wanneer ik deze wil installeren kan je de taal instellen, Engels en Frans, maar niet in het nederlands die mogelijkhed is er niet?

Heb Duitsland en ook de Benelux al eerder geinstalleerd toen had ik die mogelijkheid wel.

Wanneer ik een update bijwerk van de Benelux heb ik die mogelijkheid wel.

Ik wou dit veranderen omdat ik meende dat de benelux en duitsland op een kaart konden dus grensoverschrijdend.

Groetjes N

Dag N,
Je hebt het over een link per mail, dus dat is een kaart van garmin.openstreetmap.nl (van Lambertus) neem ik aan. Als je de Mapsource versie download zit daar een installatieprogrammaatje bij. de laatste die ik op de PC heb staan is inderdaad 2 talig, Engels en Frans. Dit zijn puur de talen van het installatieprogramma, heeft verder niets met de “taal” van de kaart te maken. dus ik zou me daar geen zorgen over maken en gewoon een taal kiezen en de kaart installeren. Ik heb net nog een kaart binnengehaald van de site voor te installeren in Mapsource. Daar zit een installatieprogramma van Nullsoft bij die alleen in het Engels is. Gewoon uitvoeren, heeft dus ook niets met de kaart verder te maken.

Als ik je bericht verder lees over 1 kaart voor BNL en Dld, heb ik het gevoel dat je over de openfietsmap.nl schrijft ? Daar is een gecombineerde kaart van die 2 landen inderdaad te downloaden. Als je daar de BNL-kaart download zit er bij de Mapsource versie een installer die 3 talen geeft bij mij: Engels, Duits en Frans. Ook hier geldt dat het de talen zijn voor het installatieprogramma en niets met het kaartmateriaal te maken heeft. Ik heb de gecombineerde kaart BNL+Dld van 19/10/11 op de PC staan en die heeft weer een installatieprogramma waar een keuze is uit 4 talen (zie hiervoor+NL).
Gr.
Kees

Bedank Kees,

Maar ik kan die gecombineerde fietskaart van BNL en Duitsland niet vinden, heb ze nu er allebei opstaan.

Groetjes, N

De gecombineerde staat hier: https://sites.google.com/site/openfietsmap/downloads , naar onderen scrollen op die pagina. Let wel: de gecombineerde is alleen als gmapsupp.img te downloaden. Dus direct voor gebruik op je gps of zet deze op usb-stick en dan is de kaart ook door Basecamp te zien, niet in Mapsource. Zie verder ook de aanwijzingen op de site. Ben je niet zo thuis met dit alles dan kun je het beter houden bij de losse BNL en Dld kaart.
Gr.
Kees

Bedankt Kees,

Denk dat ik het ook beter hou bij de BNL en DLkaart los.

Gr. Nico