Hoe tag je knooppunten in ruiterroute

Als ik de knooppunten wil toevoegen in een ruiterroute hoe kan ik dat het best doen?

Zie bijvoorbeeld http://www.dentreekhenschoten.nl/images/uploads/File/Ruiterroutekaart%20DTH%202012%20web.pdf

Doe ik dat gewoon door een Ref=XX op te nemen op het knooppunt of moet dat zoals bij fieters door iets van RCN_Ref=xx

Bestaan er voor paarden vergelijkbare netwerken als voor fietsers (RCN, LCN etc.) of behoeft een netwerk van ruiterpaden geen aanvullende omschrijving?

Zijn er knooppuntennetwerken voor ruiters?

In dat geval: ren_ref=* ? Regional Equestrian Network? Ik doe maar een gooi, he?

Ja er zijn knooppunten voor ruiterroutes. zie de link. Ik vind je voorstel prima maar ben meer iemand die wil aansluiten bij iets dat gebruikelijk is. Ik kon daar niets over vinden en dus dacht ik, kom laat ik eens een vraagje stellen. Gezien het beperkt aantal reacties concludeer ik maar dat er bij de NL mappers niet echt bekend is hoe dat zou moeten. Ik denk dat ik beter de vraag kan stellen op het algemene forum? Als daar geen antwoord komt lijkt me een ren_ref een prima oplossing.

Lijkt me een prima idee. Ik ben benieuwd of ruiterrouteknooppuntennetwerken (hoeveel keer woordwaarde?) buiten de Benelux, net zoals de fiets- en wandelknooppuntennetwerken, ook zo onbekend zijn.

Ik heb in de buurt van de Belgische grens ten zuiden van Tilburg al rhn_ref gebruikt, waarbij de h dan voor horse staat, of horseback(riding), zo je wilt.

En verder zou ik het taggen daarvan precies zo aanpakken als bij de wandelnetwerken. (Maar dan zonder de knooppunten in de routerelaties)

Jo

Aangezien op het algemene forum de reacties uitblijven heb ik het maar als volgt gedaan:

Op de relation heb ik een network=rhn tag gezet (Regional Horse(backriding) Network)

en op de knooppunten een rhn_ref = “#” (#= het nummer van het knooppunt)

Dat is precies zoals ik het ook gedaan zou hebben. Nu enkel nog ergens documenteren op de wiki en dan doet de rest het voortaan ook zo…

Groeten,

Jo

Zou ik best willen doen maar ik begrijp die wiki editor voor geen meter. Is er een wat klantvriendelijker manier om hier iets in toe te voegen of moet dat altijd via de browser? Ik dacht even op de volgende pagina’s wat toe te voegen maar kom er niet echt uit.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:route#Cycle_routes_.28also_mountain_bike.29

Iemand nog tips voor een wiki-leek?