Luxeproblemen bij hotels en restaurants

M’n lief is kookgek en na een culinair reisje samen ben ik nu de bezochte locaties aan het taggen of deze herzien/uitbreiden.

Hotels kun je taggen met tourism=hotel en restaurants met amenity=restaurant.
Je kunt bijna altijd van het restaurant gebruik maken zonder dat je een kamer boekt, lijkt me logisch dat je dan op 1 POI beide tags gebruikt.

Toch gaat dat niet werken zodra je de tag “stars” gaat toevoegen: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:stars
De tag kan worden gebruikt worden om de hotelclassificatie aan te geven maar ook het aantal Michelin-sterren van de chefkok.
Lijkt me bijna onmogelijk dat het aantal sterren voor beide gelijk is; een hotel met 1 ster is heel basic in tegenstelling tot een restaurant met 1 Michelin-ster.

Je zult hotel en restaurant dan als aparte POI’s moeten taggen; of je tagt het gebouw als hotel en een punt daarbinnen als het restaurant.
De contactinformatie komt vaak wel overeen, beetje jammer dat je dit dan dubbel moet toevoegen.

Iemand een beter idee?

In een soortgelijk geval heb ik de verschillende tags op 2 punten van het gebouw gezet.
Ik wist toen geen andere oplossing. De naam van het restaurant en het sportcentrum hadden ook een andere naam (ze gebruikten wel hetzelfde gebouw).

Hetzelfde geval had ik bij een combinatie fietsenwinkel en fietsverhuurbedrijf.
Op de kaart zie ik dan het liefst een icon voor een fietsenwinkel en een icon voor het verhuurbedrijf.
Net zoals voor een hotel en een restaurant.

Ik ben benieuwd of iemand een andere oplossing heeft.

Misschien zoiets?
restaurant:stars=1
hotel:stars=4

Of
stars:restaurant=1
stars:hotel=4

Voor fietsenzaken met fietsverhuur zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dbicycle
shop=bicycle met service:bicycle:rental=yes
Op de OFM heb ik daar nog geen apart icoon voor.

En alweer heb ik iets geleerd.
Ik zal de fietszaak aanpassen met de service tags.

Ik het geval van het hotel/restaurant zou ik toch kiezen voor twee nodes vlak naast elkaar binnen het zelfde gebouw.
Zo is het ook mogelijk om in een kantoorgebouw verschillende bedrijven te plaatsen. Ik denk dat op die manier een zoek machine ook sneller en eenvoudiger de juiste resultaten kunnen geven.
Keep it Simple.