Hoe kan ik mijn EIGEN fouten herstellen?

Met behulp van eigen waarneming, GPS, Bing Sat en Landuse heb ik de loop van het prachtige beekje “Kleine Beerze” gedeeltelijk op de kaart ingevoerd. Dat is aardig gelukt, maar door mijn plak- en knipwerk in Landuse heb ik ongewild een aantal gegevens verwijderd, waardoor er nu ongewenste witte gebieden zijn ontstaan.
Zie:
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.48576&lon=5.26354&zoom=15&layers=M

Zou iemand mij kunnen zeggen, op welke manier ik deze schade kan herstellen?

Mooi wit is ook niet weg :slight_smile: Zal eens even kijken.
Ja daar is wat weg. Misschien handig om te vragen of iemand die changeset terug wil draaien. Dat kan met een plugin met Josm. Daar ben ik niet zo handig in.
Zal even verder kijken hoe groot de schade is.

eggie

Het is voornamelijk landbouwgebied (farm) en stukjes bos dat is verdwenen. Schade is miniem. 'k heb zelf wel eens half Dordt onder water gezet. Je zou het ook met de hand kunnen intekenen en de tags van de andere 3dshapes kunnen kopiëren. Je tekent een gebied, klikt op een gebied ernasst met de zelfde tags en vervolgens weer op het nieuw getekende stukje. Vervolgens druk je op R. (herhalen) en klaar is kees. De tag 3dshapes zou je eruit kunnen halen, want dat is het natuurlijk niet meer.
Terugdraaien kan iemand altijd nog en de Kleine Beerze ligt verder keurig zo…
De bingkaart geeft genoeg detail. Dan wordt het toch nog huisvlijt om het landbouwgebied precies langs de beek te leggen.
Bij terugdraaien moet je ook opnieuw beginnen.

Er is ook altijd nog de mogelijkheid om de originele 3dShapes-data voor zo’n stukje te her-importeren, mocht het terugdraaien niet naar wens verlopen.

Zoals je kunt zien, liggen op de kaart bos en gras weer netjes naast elkaar.
Eggie en Lpd bedankt voor jullie helpende, respectievelijk geruststellende woorden.
Jarien

Jarien… goedgekeurd :slight_smile:

Mooi werk zo’n beekje. Dat zijn juweeltjes op de kaart.