Gebruik van gemapte huisnummers

In welke stad(swijken) of dorpen zijn er huisnummers gemapt? Ik wil graag eerst eens kijken naar de practische bruikbaarheid vóórdat ik me in een tijdrovende procedure stort om in mijn woonplaats die informatie aan OSM toe te voegen.

Kijk bv hier eens http://www.openstreetmap.org/?lat=52.256789&lon=5.612034&zoom=18&layers=M

Ik weet dat Osmand (Android) deze huizen feilloos vind als je het adres opgeeft. Vervolgens kun je er naar toe navigeren. Dat is in ieder geval erg praktisch. Wie weet wordt MKGMAP (gebruikt voor OSM Garmin kaarten) ook nog eens aangepast zodat het in de Garmin GPS ook prima werkt. Kortom: Ga gerust huisnummers mappen. Toepassingen zijn er al en er zullen er meer volgen.

Waarom zou je dat gaan mappen, als alles geïmporteerd kan/mag worden vanuit het BAG?
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=13917

Daar heb je zeker een punt. Ik ben wel benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Naar ik heb begrepen wordt er goed over nagedacht hoe dat gaat gebeuren (en wordt onderhouden) dus ws vergt dat nog wat tijd. Ach in de tussentijd kun je dus altijd nog ander zaken gaan mappen. Er is nog genoeg te doen :wink:

Het heeft wat uurtjes gekost, maar dan konden ze tenminste wel de Home Base van “Mapping Party Putten” vinden.

Vanaf volgend jaar zouden we ook de postcodes uit de BAG mogen gebruiken, dus het lijkt mij onlogisch om dit jaar al dingen uit de BAG te gaan verwerken.

Bedankt voor jullie reacties omtrent het mappen en het gebruik van huisnummers. Gezien de mogelijkheden om dit materiaal te importeren ga ik me voorlopig met andere zaken bezig houden. Misschien is een kleine aanwijzing omtrent de eventuele BAG-importen in het sticky van Lambertus over “Huisnummers” nuttig om andere mappers ook daarop te attenderen.
Jarien

Ik ben ook benieuwd waneer de mogelijkheid beschikbaar komt om eenvoudig de bag informatie te importeren.
Dan kan ik de gebouwen van een nieuwe wijk in de buurt ook in osm zetten.
Behalve het verwijderen van de ‘oude’ gebouwen in osm zal ook de nodige landuse data aangepast moeten worden bij nieuwbouw.

Een hele wijk invoeren zonder Bing ondergrond is mij nu te veel werk.
De bekende wegen heb ik wel ingevoerd en een groot gedeelte van de landuse data is aangepast.