Beginner

Ik wil graag bijdragen aan OSM, en heb inmiddels een account. Ik heb net een stukje fietspad toegevoegd.

Ik heb eigenlijk geen idee wat de heersende gewoontes op het gebied van OSM zijn in NL. Ik heb behoefte aan iemand die me de basics van het editten uitlegt, en mijn veranderingen nakijkt. Dit om te voorkomen dat ik iets (met de beste bedoelingen uiteraard) helemaal fout doe.

Ik zit in Amsterdam, dus als er iemand in de buurt is die genegen is te helpen… dan graag.

Ik kan je niet helpen, had zelf pas ook blijkbaar iets niet helemaal goed gedaan, maar niemand neemt je dat (volgens mij) kwalijk , maar ik heb al bij mijn 1e stapjes in december geleerd (en ben ook nog beginner) dat om locatie aan te geven dat je even op openstreetmap.org die permalink het beste even naar je bericht kan kopieren.

Dag Jan,

Ieder is ooit als beginner gestart. Wil je echt grote stappen maken kijk dan eens naar het voorstel van ZM Wandelaar voor een bijeenkomst.
Wil je dat niet ook prima. :slight_smile:

Start dan bij wijze van spreken in je achtertuin of het parkje in de buurt. Daar kun je weinig “kwaad.” Paadjes aan elkaar knopen, e.d. Als dat goed gaat pak je het iets groter aan. Begin niet aan situaties als Alpen aan de Rijn als je niet zeker van je zaak bent.

Als je iets wilt laten controleren dan zet je een verzoek op het forum. Altijd wel iemand die wil kijken.
pas op… het is zeer verslavend! :slight_smile:

Succes,

Eggie

@eggie

Inderdaad, ik begin in m’n eigen buurt.

Ik kan geen voorstel voor een bijeenkomst van ZMWandelaar vinden. Waar vind ik dat?

Eggie is een goeie leermeester. Ik spreek uit ervaring.

hier: http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=182403#p182403

Op het forum van vandaag. Volgens mij krijg je erwtensoep. :slight_smile: Weet niet of dat in de zomer ook geldt?

Hier kom ik volgens mij nooit van af. ZMWandelaar en Erwtensoep zijn sinds vorig jaar met elkaar verklonken.

Voor de nieuwkomers: In het najaar 2010 heb ik een MappingParty georganiseerd bij mij thuis. Was erg gezellig en zal dit jaar opnieuw plaatsvinden. Mijn vrouw had voor OudHollandse Erwtensoep gezorgd met roggebrood met spek. Nu waren er deelnemers die niet hebben gegeten maar gebunkerd als dijkwerkers. In oktober zijn jullie allemaal weer welkom. Geef wel even van te voren aan wanneer je vooraf weer drie weken gaat vasten.

OnTopic:
Beginners kunnen zich bij mij melden en voor hen ruim ik tijd in om op een avond/weekend een virtuele meeting via het internet te verzorgen. Tijdens deze meeting maak ik je in NoTime de basics van JOSm en OSM helder.
Stuur even een Persoonlijk Mailtje (PM) (klik op mijn naam) en we spreken wat af.