Alphen a/d Rijn wat bijgewerkt

http://www.openstreetmap.org/?lat=52.11506&lon=4.67599&zoom=17&layers=M

Ik hoef hier natuurlijk niet alles te melden, maar omdat ik nog steeds een beetje moeite met dat mappen heb (doe het maar een enkele keer, maar ja alle beetjes helpen), zeg ik dat Alphen a/d Rijn iets meer naar de actualiteit heb geholpen. De N207 is nu echt verlegd, en om de containerhaven heen is de weg nu echt weg, en fietspad ook. De weg naast de N207 is eigenlijk geen fietspad, maar een weg voor ander verkeer dan autoverkeer. En het koppelen van de oude weg aan de nieuwe N207 zal ook wel niet perfect zijn. Ik heb alleen een fietstrack extra daar kunnen uploaden. Zal missschien nog een paar beginnersfoutjes daar hebben gemaakt.

Ha Johan,

Alle begin is moeilijk! :slight_smile:
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.117372&lon=4.675447&zoom=18&layers=M

Daar ben ik een tijd niet geweeest. weet wel dat de boel helemaal overhoop lag.

Even wat tips!

Het kruispunt voor autoverkeer klopt niet helemaal. Daar moet je nog eens goed naar kijken. Hoe kom je op de N 207 vanuit de Oostkanaalweg (west). Daar ontbreekt een stukje tussen de verkeerslichten. je kunt het kruispunt niet over.
Ook zit er een losstukje zonder verbinding naar de Oostkanaaldijk (oost)

Hoe kom ik op de zuidelijke verbinding weer op het fietspad langs het kanaal? Hier ontbreek een fietsverbinding. Even een uitdaging!
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.110853&lon=4.671543&zoom=18&layers=M

Heb je vragen zet het maar op dit forum dan is er altijd iemand die wil helpen.

Succes,
Eggie
Het eenrichtingverkeer in het doodlopende zuidelijke oudewegstuk kan weg.

Ik weet dat het niet helemaal klopt, mag tenslotte met mijn fiets niet op de N207 rijden, en ik heb helaas geen auto, dus wist ook dat daar een wat kromme aansluiting gemaakt had, vandaar juist dat ik het hier ook meldde. Want die wegen die daar nog onder constructie staan, zijn een aantal ook aanwezig. En het is daar nog steeds een redelijke puinhoop, vind ik.
Maar als ik daar dus aan het fietsen was, ergerde ik me aan het feit dat routes over een niet bestaand stuk gingen.

Op die zuidelijke verbinding langs het kanaal kan je volgens mij niet meer komen, (weet het niet zeker, maar ik zelf woon dus in Gouda), als ik daar fiets pak ik meestal die witte parallelweg.
Dat losse stukje en andere losse eindjes (N207) zal ik wel vergeten zijn bij het verwijderen van de wegen daar, kostte me wat moeite daar. Zelfs het fietspad, en dat deel wat ook weg moet zijn voor langzaam verkeer is niet geheel juist, zie ik nu. Het lijkt of het daar onder de N11 doorloopt, terwijl het fietspad net als de N207 er overheen gaat.

Ha johan,

Kun je van de Goudse Schouw nog wel op dat kruispunt komen of is de nieuw geplande situatie al af met een nieuwe verbinding met de oostkant van de N 207. dat zijn nu nog wegen in aanleg volgens OSM.

Vind je het goed dat ik de wegen wat fatsoeneer zodat het weer routeert?

Zie hier de geplande situatie en het schema van uitvoering, http://www.steekterpoort.nl/N207.asp

eggie

Ik vind het prima als jij de boel fatsoeneert. Jij kan het vast beter dan ik. Ik had zelf ook nog gauw iets geprobeerd om te wijzigen (wat weghalen) en de vorige keer dacht ik (ze waren druk aan het werk) dat je inderdaad niet van de Goudse Schouw bij die “oude” stoplichten kon komen. Dat was ook eigenlijk een beetje het doel van mijn eerste post, dat anderen de boel iets netter zouden maken.

En volgens mij waren van die geplande wegen (ten oosten van de N207) er ook een aantal berijdbaar geworden. Maar ik ben daar nu niet ter plekke en kom er alleen als ik daar moet zijn. (Kijk dan eerst op die link en kaartje van Eggie, dan zie ik dat de situatie inderdaad meer is wat die groene wegen betreft, behalve inderdaad (heb er ook niet opgelet) behalve dat stuk wat van de 2e rotonde (zuid) helemaal naar de Goudse Schouw gaat, hefbrug (dacht dat nog niet klaar was). Die rotondes en zo liggen er wel. En nu zie ik ook die rare kromming in de N207 waar dus eerst nog (en ik nu niet zeker weet) stoplichten stonden.

Meeste is dus volgens dat kaartje af, inclusief de meeste fietspaden, nog niet allemaal, maar dat zal denk ik niet lang meer duren.

'k Had de boel al weer routeerbaar gemaakt, maar nog niet naar de nieuwe situatie. Mocht je in de buurtkomen zou het wel leuk om de fietspaden aan te passen.

Groet,
Eggie

Johanmyst:
In de afgelopen maanden heb ik nu een aantal mensen in JOSM op weg geholpen. Een aantal van hen zijn nu fanatieke mappers en weten heel goed hun weg. Meestal maak ik een afspraak voor een avond en dan ontmoeten we elkaar op het internet. We sharen destops en vervolgens gaan we met de editor aan het werk. Zien doen leert snel en meestal binnen een uur kan ik achterover leunen en toezien hoe de ander het steeds vaker zonder mijn commentaar zelf doet.

Als je ook zo’n ontmoeting wilt, dan hoor ik het wel.

@GercoKees, ik neem aan dat de Steekterweg toch gewoon doorloopt naar de Goudse Schouw / Hefbrug via een aansluiting op de verlegde N207 met verkeerslichten? Nu is de boel onderbroken, of is dat juist de nieuwe situatie en moet je met de auto vanaf de Steekterweg ‘omrijden’ via de nieuwe rotondes?

Zie hier:

Fietsverkeer gebruikt (dadelijk?) “een doorsteek” en autoverkeer rijdt (zoals ik de kaart zie) via de rotondes. Maar wat hier de functie is van de roodgekleurde doorsteek begrijp ik niet helemaal.

http://www.steekterpoort.nl/Media/Library/Documents/Fase%206.pdf

Eggie

Ik zei al: ik ben er op het moment niet ter plekke, maar volgens mij moet zoals eggie al zei, het verkeer naar de hefbrug helemaal omrijden. En volgens mij staan een aantal fietspaden op OSM er nog op volgens de oude situatie. Mijn eigen track week ook al iets af, maar vond die nog niet goed genoeg om ten noorden van de steekterweg goed aan te passen. Maar als je de info van eggie goed leest, zou alles al moeten zijn per 7 juli voor autoverkeer, niet fietsverkeer.

Ik heb een trace ge-upload, recent gefietst van de brug over de Oude Rijn naar de Boskoopseweg langs de Gouwe over het nieuwe fietspad. Zal ik die mappen, of doet een van jullie dat - ik wil niemand in ‘de wielen rijden’? De trace heet: Fietspad N11 Alphen ad Rijn.

Ha BikePC,

Zou het gewoon doen. Een track is een track! Johan heeft een aardig begin gemaakt. Gercokees heeft de N 207 verdubbeld. Maar dat trace is niet volgens een track lijkt mij. Aardig begin dus. Of de nieuwe verlengde Steeksterweg al af is weet ik niet. Teken jij dat ook af BikePC?

Moet van de week even naar A’dam. Denk dat ik via Alphen terugrijdt… dan maak ik een track van de N207 of klinkt dat te fanatiek? :slight_smile:

Eggie

Eggie, ik teken nu alleen in wat ik heb als trace en ga binnenkort de hele situatie vwb de fiets nog een keer opnemen. Als jij de N207 via de nieuwe rotondes en de aansluiting naar de Hefbrug doet en de Steekterweg vanuit de richting Zwammerdam met de auto, dan staat het meeste erop. TE fanatiek, kan dat…?

Ik vind het ook prima dat je het aanpast BikePC, ik zei al dat ik mijn track voor bepaalde stukjes fietspad niet goed genoeg vond. En waar ik mee begonnen was, heb ik ook niet juist ingetekend. Zoals ook al in het kaartje van Eggie te zien is, is een stuk naast de N207 niet alleen fietspad (zo heb ik het wel ingetekend) maar een weg voor fiets- en langzaam verkeer. Ik had de enkele N207 ook maar snel naast het fietspad gelegd, maar het zou inderdaad fijn zijn als iemand dat met een auto kan doen, dus Eggie graag :).

'k Moet in de nacht van zondag op maandag iemand wegbrengen naar Schiphol. Dan zal het bij A a/d Rijn niet druk zijn. Als er een malloot daar 's nachts over die rotondes rijdt ben ik het dus. :slight_smile:
Eggie

Wel gaaf dat ik er nu achter kom dat die aansluiting daar op de N11 nu een volledige afrit was, vroeg me altijd al af waarom ze dat niet meteen deden, er heeft immers een hele tijd daar aan de andere kant een nietgebruikte geasfalteerde boog gelegen. (ben er al weer een tijdje niet meer geweest die rare hoekige tijdelijke weg rondom die containerterminal is het laatste wat ik heb gezien)

Dus dat betekend dat er nog maar 4 gelijkvloerse kruisingen over zijn op de N11, tegenover nu 5 ongelijkvloers, de ongelijkvloerse zijn dus nu eindelijk in de meerderheid.

De fietspaden met aansluitingen en de secundaire weg voor langzaamverkeer langs de N207 in het gebied Goudse Schouw - Steekterweg - containerterminal zijn bijgewerkt naar de actuele situatie aan de hand van gps-traces van vandaag. In het fietspad van oost naar west zit nu nog een klein stukje ‘under construction’ met een tijdelijke omleiding. Ook enkele niet meer bestaande wegdelen zijn verwijderd. Wat nog gedaan moet worden zijn de autowegen N207 en de nieuwe wegen met rotondes van de Steekterweg naar de N11, N207 en de hefbrug. Als alles klaar is, moet ook de landuse nog een keer in orde gemaakt worden, maar dat is van later zorg. Het was een leuk klusje voor een winderige zondag.

Ha BikePC,

Netjes gedaan voor zo’n winderige dag! Heeft het nog zin dat ik komende nacht een track maak van die autowegen (moet naar sSchiphol komende nacht), want ik heb de indruk dat ze aardig goed liggen. Immers de fietspaden liggen er tegen aan en die zijn volgens track.
En kun je van de Goudse Schouw nog steeds op de N207 komen?

Groet,
Eggie

Kom trouwens met geen mogelijkheid in Potlatch. (could’nt load map) ook via Josm lukt het niet een kaart in osm te selecteren.

Ja hoor, Goudse Schouw langs het kanaal, langs het spoor en dan via de rotonde terug naar de N207. De N207 behoeft nog wel wat polijstwerk - sommige delen zijn enkelbaans voor 2 richtingen, elders 2-baans met tussenberm. De twee rotondes liggen ook nog niet netjes, maar het belangrijkste is er natuurlijk nu wel. Up to you, zou ik zeggen, voor het geval je zin hebt.