Nieuwe waterweg blokkade

De nieuwe waterweg bij Hoek van Holland is erg smal geworden. Is dat omdat de ammoniaktanker in Duitsland nog niet gelicht is? :slight_smile:

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.9671&lon=4.1381&zoom=14&layers=M

Ha Taede,

Beetje smal ja… Zo is bv de Loire ook getagd… als River. Krijg je ook zo’n smal ding.
Je zou dus zeggen dat het komt door dat stuk dat als “river” getagd staat. Dat is echter volgens de geschiedenis al in 2009-10-04 gebeurd door “polderrunner”.

Denk toch als je die "river"lijn weghaalt het probleem is opgelost. Op de OFM van vandaag is er wel genoeg water en is er niets aan de hand. En als je uitzoomd ook niet.

eg

Een van onze Duitse vrinden had de area opgeknipt in 2 stukken. Weer even gemerged, en voila…

Ha Taede,

Nu is het zelfde gebeurd rond Dordrecht: Oude Maas, Dordtse Kil, Noord en Beneden Merwede zitten zonder water. Weer een Duitse drooglegging?
Groet,
eg

Ene gspherman is daar bezig geweest het natural=water om te turnen in waterway=riverbank. De beste man is nogal aktief als ik zijn bewerkingen bekijk.

En dwars door alle huizen van Alblasserdam liep diagonaal sinds woensdag een primary road die daar echt niet hoort. Hij is nog wel te zien op osm, maar ik heb 'm maar weggehaald.
eg

Normaal is het niet zo’n probleem dat waterway=riverbank wordt gebruikt, maar wel als die geen sluitende ring vormt. Zie hier: http://osm.org/go/0EtnGI_d–?way=6287646
Als je even wacht, wordt de Noord met blauw gehighlight.

Frank

Ik heb gpsherman een berichtje gestuurd, met de vraag of hij het zelf kan herstellen.

Frank

Ich will mein Inzell von Dordrecht zurĂĽck! :frowning:
eg

En binnenkort kom ik langs met 3dShapes en mag ik het ook weer aanpassen? :slight_smile:

Hoi,

Ben het rivierengebied al aan het aanpassen. Kon het niet laten.:slight_smile:
Moet alleen de haven in Dordrecht herstellen. Als het goed is is alles weer blauw.
eg

De rivieren zijn nu weer een "gesloten’ gebied en dus weer water. Eens kijken over een paar uur.
De haven waren nog oké. Dat is nog werk van Arie Scheffer.
eg

Wasser ist wieder blau! :slight_smile:
eg

Frank,

heb je al iets van gpsherman vernomen? Ben wel benieuwd waar ie mee bezig is. Waar ik in Friesland nog wel eens tegenkom zijn aanpassingen en toevoegingen in het merengebied, Op zich niks mis mee, maar de ver*****kte Duitsers zetten alles in het Duits erin. Krijg je dus allemaal Duitse kretologie op de kaart. Als ik dat tegenkomt, tag ik de name altijd om naar name:de, en voeg de Nederlands name tag toe (klinkt een beetje Engels, maar toch)

Duitse watersporters die ook nog eens OSM als hobby hebben…

Frank,

heb je al iets van gpsherman vernomen? Ben wel benieuwd waar ie mee bezig is. Wat ik in Friesland nog wel eens tegenkom zijn aanpassingen en toevoegingen in het merengebied, door Duitse mappers. Op zich niks mis mee, maar de ver*****kte Duitsers zetten alles in het Duits erin. Krijg je dus allemaal Duitse kretologie op de kaart. Als ik dat tegenkomt, tag ik de name altijd om naar name:de, en voeg de Nederlands name tag toe (klinkt een beetje Engels, maar toch)

Duitse watersporters die ook nog eens OSM als hobby hebben…

'k Heb de Noord, Oude Maas en beneden-Merwede van elkaar losgeknipt en drie gesloten gebieden gemaakt Waterway=riverbank.
Daarna de boel aan elkaar geschoven. Denk dat het zo wel goed is.
'k weet niet wat het effect op de OFM is?

Kijk…'n oma kwam van oorsprong uit Duitsland dus heb ik toch ook wel enige rechten om “m’n Eiland van Dordrecht” netjes te houden.
eg

k heb ook nog een tijd op 't eiland gewoond

Ik ook, maar slechts 28 jaar.

@TaedeT: Zullen we gewoon in Duitsland eens een zooi Nederlandse namen op plaatsen zetten? Zo van: “ja, zo heet Aken bij ons nu eenmaal. Dat jullie daar Aachen willen zien, boeit ons niet?!” :smiley:

Nou dan zijn we allemaal toch een beetje “Schäferköpfen”.
:wink:

eg

Officiëel ben ik het niet, maar dat mag de pret niet drukken.

Overigens ben ik in Zeeland ook al duitse namen tegengekomen. Inderdaad, in toeristische stukken, op water en campings e.d. Rare jongens, die totaal in hun eigen wereldje levende duitsers.