Bing verwarring, wees voorzichtig!

Ik kom er net achter dat iemand een reeks edits van mij heeft verwijderd, waarschijnlijk op basis van Bing satellietfoto’s. Mijn edits waren correct en up-to-date terwijl de Bing foto’s een aantal jaren achter lopen.

Dit levert natuurlijk enige frustratie op. Zeker aangezien de andere editor ook een ervaren OSM-er is die beter zou moeten weten.

Dus bij deze de oproep: wees voorzichtig met het weggooien van het werk van andere mappers op basis van de Bing satellietfoto’s. Stuur eerst even een email om bevestiging te krijgen wie het bij het juiste eind heeft.

Bedankt alvast!

Mea culpa. Ik trek hierbij het boetekleed aan en geef mezelf 10 zweepslagen. Je hebt gelijk Lambertus, de realisatie dat de Bing foto’s soms erg achterlopen op de werkelijkheid moet bij een ieder aanwezig zijn. Ik zal in ieder geval proberen de juiste situatie weer te herstellen op het Sneekermeer.

Als aanvulling op je waarschuwing: wanneer je Bing als ondergrond gebruikt tijdens mappen, en er is een duidelijke afwijking in het patroon van straten, groenvoorziening, en buildings, controleer dan van de afwijkende zaken de historie, met name wanneer de laatste edits zijn geweest. Is dit recent, verifieer dan inderdaad even bij de laatste editer.

Taede, je publieke boetedoening was niet nodig maar super dat je het toch doet. Alvast bedankt dat je probeert de oude situatie weer te herstellen!

Ik wil eenvoudig niet dat iemand anders er op wordt aangekeken. Ik ga komende weekend maar eens op het starteiland kijken - als het pontje weer vaart tenminste. Anders met fototoestel en gps langs de fietspaden. :slight_smile: