Routering probleempje

Bij het maken van een route kwam ik een probleempje tegen, omdat er een stukje weg ontbrak (heb ik overigens al aangepast). Ik heb daar een misschien al bekende oplossing voor gevonden.

In Mapsource naar voorkeuren/routebepaling evn directe routes gebruiken wanneer nodig en weer terug naar automatisch voor het gebruikersgemak.

Gr Parie

@Parie, en dan heb jij geluk dat je 60CSx niet de route opnieuw berekent bij het inladen (als je dat instelt tenminste). Bij andere apparaten zoals o.a. de Colorado vindt altijd (her)berekening van de route plaats waarbij stukjes directe route worden genegeerd en ter plaatse omwegen worden berekend. Je kunt dan beter eerst in Mapsource de route (inclusief de stukjes directe route) opslaan als gdb of gpx en deze m.b.v. een extern programma als WinGDB converteren naar een track (geen navigatieaanwijzingen) of een directe route waarbij je wel navigatieaanwijzingen krijgt. Let op 2x! Routebegeleiding moet op ‘Niet op de weg / Off road’ staan en het maximum aantal routepunten in een directe route is op de mij bekende GPS outdoor apparaten is 250.

Dit was bij mij vandaag met wandelen een probleem. Op het scherm allemaal wegen naar links en rechts naar waypoints.

Bedankt voor de tip.