Webkaartje met Fietstags

hmmm. werkt niet: krijg de volgende melding:

Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met localhost:8111
localhost 8111 load zoom.

Heb dan ook geen database draaien.

Hoe trouwens een pad te taggen waar de gemeente asfalt in heeft gelegd afgesloten met paaltjes waar een wandelroute overheen loopt.
Er staan (nog) geen borden, maar het is dan m.i. geen cycleway.

In JOSM Preferences (F12) is Enable remote control aangevinkt?

Edit:

Totdat er borden zijn, gewoon highway=path zonder verdere aanduidingen, zou ik zeggen.
Niet =cycleway of =footway omdat je het nog niet weet. Maar een pad is het zeker wel.
Paaltjes met barrier=bollard, maar niet op de aansluiting op de weg (anders blokkeert het in alle richtingen).
Edit2

:wink:

Nee dus ā€¦ die had ik nog niet gezienā€¦nu werkt het :sunglasses:

@frankl2009: Heb ik hem dus goed getagd :smiley:

Een vraagje over het volgende : Hier loopt een gedeelte van de Fietssnelweg F35. Deze is getagd met een naam.
Volgens mij is het een regionale route en moet deze worden getagd met rcn_ref=F35 en een relatie.

Klopt dit ?

Bert

Voor zover ik weet zijn die fietssnelwegen nog niet in OSM ingevoerd als relatie.
Op autosnelwegen zit zoā€™n ref tag ook op de weg dus waarom niet ook op dat fietspad ipv de naam (daar hoort de straatnaam waartoe dat fietspad behoort).
Maar je kan ze het beste als relatie invoeren, dat klopt.
Rcn_ref is specifiek voor knooppuntnummers, die F35 zou ik als ref=F35 taggen. De route relatie krijgt dan tags als type=route network=rcn en route=bicycle, zie
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Fietsroutes

Dat is waar ik nu mee bezig ben, en waarom ik knettergek wordt van die queries. Ik krijg steeds veel meer data terug dan ik wil. Ik zie het ook al bij fietspaden, er komen paden terug die ver buiten het scherm vallen. En bij relaties lijkt er helemaal geen manier te zijn om de hoeveelheid data te beperken. Nu is te verwachten dat ways die aan de rand van het scherm vallen toch helemaal geretourneerd worden omdat anders er niks te tekenen valt. Maar ways/nodes die niet eens zichtbaar zijn is wel erg veel ā€¦

Deze query:

  <bbox-query e="6.52" n="53.22" s="53.17" w="6.51"/>
  <query type="relation">
    <has-kv k="ref" v="LF14"/>
  </query>
  <union>
    <recurse type="relation-way"/>
    <recurse type="way-node"/>
  </union>
  <print/>

levert alle wegen die bij LF14 horen. Ik wil alleen de wegen die bij LF14 horen en binnen de boundingbox vallen. Zowel bij overpass als de osm xapi kan ik niet bedenken hoe ik dat voor elkaar krijg.
Dit werkt niet in elk geval:


  <query type="relation">
    <has-kv k="ref" v="LF14"/>
  </query>
  <union>
  <bbox-query e="6.52" n="53.22" s="53.17" w="6.51"/>
    <recurse type="relation-way"/>
    <recurse type="way-node"/>
  </union>
  <print/>

of


  <query type="relation" into="buffer">
    <has-kv k="ref" v="LF14"/>
  </query>
  <union>
  <bbox-query e="6.52" n="53.22" s="53.17" w="6.51"/>
    <recurse type="relation-way" from="buffer"/>
    <recurse type="way-node"/>
  </union>
  <print/>

Makkelijk zou zijn:

 

<query type="way">
    <has-rel k="ref" v="LF14"/>
  </query>

Maar dat is geen bestaande key of syntax.

Kortom ā€¦ ik ben verdwaald!

Moet je mā€™n GPS lenen? :wink:

Vraag het eens op het forum, http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=13 of anders aan de maker van de Overpass api, http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Roland.olbricht

@noordfiets: Het valt me op dat op je server de knooppunten krijgen nu de naam (waar aanwezig) i.p.v. het knooppuntnummer.
Is er iets veranderd?

(De knooppunten in Stadsregio Arnhem Nijmegen hebben allemaal een naam, te vinden op het informatiepaneel, en tot nu toe geven we ze de tag mee name=.)

Ja, ik heb iets veranderd. Maar er nooit rekening mee gehouden dat knooppunten namen hebben ā€¦ opgelost.

Dank. Dat is service!

Op 2 november 2012 schreef PeeWee :

Wat er inmiddels door dat ā€œgeprutsā€ van hem en enkele anderen tot stand is gekomen is fantastisch.
Tot mijn grote vreugde is er nu ook een (klein) plaatsje ingeruimd voor de wandelaars. Zou dat ook wat verder kunnen worden uitgebouwd. Het aantal wandelingen is nu (nog) minimaal.

Chapeau voor jullie werk.

Leuk: Hier zie ik mijn weekend werk terugkomen :laughing:
Zelfs te downloaden als GPX !! (hierdoor kwam ik erachter dat er nog wat foutjes inzitten :wink: )
Geeft me wat extra motivatie om de routes er compleet in te zetten, heb mijn Edge alweer aangesloten.

Is dit het ultieme doel van de kaart ?

Dank . Ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is tussen de kaart die ik initieel heb gemaakt en het huidige resultaat. Het is technisch niet zo moeilijk om iets met wandelroutes te doen. Ik heb al zoiets voor paarden gemaakt en ik heb gisteravond nog een nieuw idee toegevoegd. Ik denk dat het beter is om niet al te veel varianten te maken op dit moment omdat je anders alle nog op te lossen problemen in al die varianten moet regelen. Laten we eerst maar de huidige problemen oplossen zoals de overpass die hierboven gemeld is door Noordfiets. Als de technische problemen zijn opgelost is het daarna niet meer zo moeilijk om varianten te maken. Over het algemeen is dat het kopieren van een paar bestandjes en wat api selecties aanpassen.

Ja mooi he die instant reward :wink: Weet je tenminste waarvoor je het doet. Die Lonvia is meer voor de eindgebruiker en niet voor de mapper. De kaart van dit draadje helpt juist de mapper. Kijk hier maar eens dan kun je meteen weer aan de slag. Probeer dat maar eens met Lonvia :laughing:

Busted :laughing:

Klopt, maarrrrā€¦ dit is bewust gedaan aangezien daar een splitsing is tussen 2 routes (Noord en Buitenspoor) en ze momenteel het hele Universiteits terrein aan het verbouwen zijn.
Dus ik moet daar nog even ter plaatse de route controleren. Zo kwam ik erachter dat ze de route op 1km van mijn huis ook al weer gewijzigd hebben, dit staat dus al in OSM :slight_smile:

Edit: En ik zag dat ik de tag LCN vergeten was

En we krijgen nu ook steun van het bromfietsfront :sunglasses:

En nu nog al die bromfietsverbindingen gaan invoeren. :wink:

(Toch gek: highway=cycleway met bicycle=no :smiley: )

Met hulp van een wel erg geduldige Roland de query aangepast. Op de testversie is zeker een betere snelheid te merken en bovendien haal ik nu beduidend minder info op ā€¦ niet meer de ncn voor heel nederland maar alleen voor het gebied in beeld.

Dat is goed nieuws. Ik heb me gisteravond het leplazerus gezocht naar wat meer info over die api taal maar kwam niet verder. Als Roland ook deze site bijhoud dan is het handig dat ie daar iets verder over uitweid.

Voor de liefhebber nog even Noordfiets testsite. Het werkt inderdaad aardig rap en inderdaad veel minder data. Ik ga maar eens kijken naar je api call. Kan ik weer van leren.

Zoā€¦ De eerste MTB Route zit erin :slight_smile:
Dat koste nog wel een wat moeite; ontbrekende wegen en heeeel veel foutmeldingen tijdens het editen door onbekendheid van ondergetekende :smiley:

Ik sta open voor kritiek, er klopt nog veel niet: ondergrond, namen etc.

Hoe de informatieborden aan de relatie te koppelen, krijg ik dus niet voor elkaar.

Voorlopig heb ik nog wel wat te doen hier in de regio op het gebied van fietsen met dikke banden.