Verzoek BAG-import - gesloten. Gaarne naar het nieuwe forum

Dit tankstation lijkt met de hand getekend.
http://www.openstreetmap.org/way/388654195
Misschien is het alleen een dak, en dan mogelijk niet in de BAG aanwezig.

Niet op die plek, maar er vlakbij staat in de BAG een pand op bouwvergunning verleend. Dat is het lichtgele vlak.

Dat kan geïmporteerd worden, maar alleen als duidelijk is, dat er daadwerkelijk gebouwd wordt of al gebouwd is.

Jarien, ik weet niet of ik heb kunnen vinden wat je bedoelde. Controleer even of het nu klopt en anders, post even een linkje

@ de vries Betreffende het verzoek om te corrigeren in Oisterwijk:
Het betreft gebouw id= 277 996 158. Het ligt tussen Spoorlaan, De Lind, Lindepad en Lindeplein.
Enkele adresnodes die in dat gebouw zijn opgenomen: Tuinweg 1 t/m 56a en Lindeplei n1 t/m 37.
Het gebouw zou worden doorsneden door de Tuinweg.
Jan

Hi, ik krijg van de gemeente Gouda een gis bestand toegestuurd, met nieuwe straten en namen en het verzoek die in OSM in te brengen.
Mijn eerste gedachte is dat gaat toch via t BAG en zoniet kan iemand een dergelijk bestand in JOSM onderbrengen ? Mijn oude AutoCad 2013 kan er niets mee wegens een verlopen licentie.

Dat gebouw staat in osm zoals het in de BAG staat. Ik kan er dus weinig aan doen. mijn vermoeden is dat het gebouw inclusief ondergrondse delen ingetekend is. Je kan dit oplossen door het gebouw te splitsen en aan te passen aan de (bovengrondse) werkelijkheid. zet wel dmv een note op het gebouw wat en waarom je gedaan hebt, zodat je werk niet tijdens een BAG update ongedaan gemaakt wordt. Succes!

Uit BAG komen enkel de panden (en vanuit de adressen hooguit de straatnamen) niet de ligging van de straten, die staan in andere bronnen.

Verzoek voor de volgende panden (graag ook huisnummers erbij importeren) (ID’s):

  • 0629100000018289
  • 0629100000021465
  • 0629100000018125
  • 0629100000017988
  • 0629100000017944
  • 0629100000021357

Bedankt!

Kun je een link naar het OSM kaartgedeelte posten waar deze panden moeten liggen? Vanuit die link kan nl gelijk JOSM op de goede plek gestart worden. Ik zie in de BAG viewer geen mogelijkheden om op ID te zoeken.

Als ik het eerste nummer in de BAG-viewer in het zoekvak zet, vindt hij een gebouw in Wassenaar :wink:

Prima, maar ik zie niet in wat je post toevoegt, behalve dat je mij in de vloeistof wilt zetten.
Een link naar OSM is inmiddels gebruikelijk en voor de importeurs het meest handige. Vanuit de BAG viewer kun je niet positioneren in JOSM

Gaarne BAG-import van het nieuwe gemeentehuis van Landgraaf, Aan het Raadhuisplein tussen de Erik Dekkerpassage, Bachlaan en Bartokring.
Gemeentehuis is verbouwd en uitgebreid, waardoor de contouren behoorlijk veranderd zijn.

Bedankt alvast. :slight_smile:

Staan er op.
Het waren toch al oudere gebouwen
Blijkbaar waren deze gebouwen bij de originele BAG-import net niet meegenomen.
Goed gezien

Voor het Gemeentehuis was Commodoortje me voor - bedankt.
Nog maar een paar panden in de omgeving een contour-update gegeven.

Als het om de nieuwe wijk Gouda Westergouwe gaat:
Toevallig had ik een paar dagen geleden vanuit de BAG de panden in aanbouw geïmporteerd en het stratenplan voorlopig neergezet.
Later kan iemand in de buurt met GPS misschien nog correcties aanbrengen.

Hier aan de Koekoekendijk in Moerdijk zag ik gisteren in het voorbijgaan een nieuw stallencomplex. https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.67610/4.62089
Graag BAG-update.

Staan erop. Er moet nog wel naar de polygonen gekeken worden. Ik heb ze van de gebouwen afgeschoven, maar ze moeten nog exacter worden gelegd. Nieuwe schuur staat nu in een akker. Kan, maar niet waarschijnlijk.

http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.15089/4.42240

Dick… bedankt. De landuse doe ik zo.

Je kunt de BAG ID gewoon invoeren in het zoekveld van de BAG viewer. Het kan zijn dat je 1, 2 of 3 voorloopnullen moet toevoegen om op 16 cijfers te komen.