Upgrade Keepright!

Zoals altijd met dit soort problemen moeten alle specs op tafel komen om een oplossing te vinden. Wat is de firefox versie waarmee het niet werkt? (Ik heb 3.0.7 en het werkt prima op WinXP pro) Wat is je OS? heb je ook al op pc’s gewerkt waar het wel werkte? Zo ja, enig idee wat de verschillen tussen die pc’s waren? Is de legenda echt helemaal compleet weg of is er nog een smalle glimp van te zien? Het zou enorm helpen wanneer je een screendump kunt maken en die naar mij mailt. Zelfs de gebruikte schermresolutie is misschien van belang in dit geval. (Op mijn werk maak ik dit soort dingen ook wel mee en dan ga ik altijd naar de user in kwestie toe, of ik kijk even mee met netmeeting, dat is altijd de beste methode gebleken, maar dat gaat nu wat lastig :).

Er staat gewoon niets. Weet niet eens hoe ik een screenprint op Apple moet maken, dus helaas.

Zat ook een v2 op, dus dan zal het daar wel in zitten.

Upgraden naar v3 voor de Apple is in elk geval niet mogelijk, dan zou die ook naar een hogere versie X moeten, en dat gaat die niet trekken.

Weet iemand hoe ik de smileys kan verbergen? Er is namelijk geen vinkje die ik uit kan zetten in de legenda?

Denk dat als je de specifieke controle uitzet van de fout die je verbeterd hebt, de smiley zou kunnen verdwijnen (lekkere heldere zin, tis al laat).

Kan het niet testen, bij mij kan ik helemaal geen vinkjes aan en uitzetten (Chrome)

Ja, dat kan maar dan verdwijnen ook alle soortgelijke fouten die nog niet verbeterd zijn. Er zitten in mijn omgeving behoorlijk wat fouten op de kaart. Ik ben al een heel eind op weg om de fouten te verbeteren. Om het echter een beetje overzichtelijk te houden zou het handig zijn als ik alleen die nog niet verbeterde fouten zie.

Ik vind dat een hele zinvolle uitbreiding en zal het doorgeven aan de ontwikkelaar!

Bij het overlappen van wegen staat nog een spellingsfout:
This way operlaps way #
http://keepright.ipax.at/report_map.php?ch30=30&ch40=40&ch50=50&ch60=60&ch70=70&ch90=90&ch100=100&ch110=110&ch120=120&ch130=130&ch150=150&ch160=160&ch170=170&ch180=180&ch190=190&ch200=200&lat=52.1903&lon=5.41242&zoom=18&requery=requery&layers=B0T

Misschien kan je dat tzt ook doorgeven?

  1. ff 2.0.0.20 op Apple
  2. bedieningspaneel in chrome werkt niet
  3. This way operlaps - typo
  4. checkbox voor het uitschakelen van smiley’s
  5. false-positive icon design

Allemaal doorgegeven. Over punt 5 heb ik inmiddels een reactie en hij zal er wat aan gaan doen.

Wat misschien komen gaat is een check op typo’s in tags, dus bij shop=conveniance wordt aangegeven dat het shop=convenience moet zijn.

Eigenlijk zou zo’n keepright gewoon geïntegreerd moeten worden in de bestaande editors. Ik gebruik zelf Merkaartor en de nieuwste versie 0.13 is al een hele verbetering (kan nu eindelijk goed zien wanneer twee nodes van wegen aan elkaar geknoopt worden). Een uitbreiding met een feature als keepright zou nog mooier zijn.

Kan iemand mij uitleggen wat hier het probleem is:

http://keepright.ipax.at/report_map.php?zoom=17&lat=52.07815&lon=5.2409&layers=B0T

Er wordt een “floating island” error gegeven, maar volgens mij zit 't hele zaakje gewoon via de Blikkenburgerlaan aan de Driebergseweg vast…?

Ik zie ook geen fouten daar en ook de routing is in orde:
http://www.yournavigation.org/?flat=52.079329&flon=5.240723&tlat=52.078014&tlon=5.242065&v=bicycle&fast=1&layer=mapnik

Ja,

als je “floating Islands” uit zet blijkt dat die weg niet vast zit (blauwe bliksemflits). Hugo

@Ligfietser en Hugo_H: Zo te zien zit ie wel vast. Wat zou kunnen is dat iemand na 17 maart de boel heeft vastgezet en het niet heeft aangegeven in Keepright. Er zit in de history een wijziging op 18 maart op die weg (het stuk dat NO-ZW loopt), dus…

Even wachten tot de volgende update of gewoon op “error corrected” zetten.

Inderdaad, er blijkt iemand al aan de weg te hebben gewerkt:
http://www.openstreetmap.org/browse/node/45144210/history

Ah, ok, thanks.

Er zat overigens nog wel een foutje in: het fietspaadje linksonder was niet verbonden (ondanks de smiley), maar die is inmiddels ook gefixt. Zal het voorlopig allemaal maar op “corrected” zetten, want volgens mij is het zo wel goed.

Zei dat ik geel/groen niet begreep. Eens goed gekeken, maar geel/blauw zie ik niet, loopings, een way bevat een knoop meerdere malen. Kan me dus wel voorstellen wat ze bedoelen, maar hoe dat zichtbaar is in Potlatch, hoe ze erin komen etc., geen idee (ik vermoed met wat al te enthousiast geklik)?

(Oplossen doe ik dus door punt gewoon te deleten en opnieuw te tekenen. Er verdwijnt dan altijd meer dan ik verwacht, dat wijst er natuurlijk op dat er iets fout zit. Voor andere werkwijze hou ik me aanbevolen).

In welke browser werkt bedieningspaneel wel perfect, waarschijnlijk ie laatste versie?

In chrome werkt all/none niet. Zie nu dat in ff en opera all/none alle vinkjes aan/uit zet, maar dat alle vinkjes uit niet alle controles uitschakelt?

(Een paar controles uit zetten, en dan alles weer aan zetten werkt mi wel zoals verwacht)

Update:

  1. Er is wat aangepast voor FF2.0.0.20, maar we kunnen het niet testen op de apple. Doortrapper?
  2. Nu wel (in elk geval bij mij op winXPpro.)
  3. fixed
  4. geen nieuws
  5. fixed (Gewijzigd: 20:42)

Het keepright panel heeft vandaag een uurtje helemaal niet gewerkt in alle browsers, maar dat is ook weer in orde.

Nieuw punt:
6. Alle checks uitzetten heeft tot gevolg dat juist alle errors weer zichtbaar worden.
7. In IE7 en Chrome is de looping checkbox niet aangevinkt bij het openen van de page.

Beide doorgegeven.

Ik kan het uitleggen voor JOSM, ik weet niet of Potlatch dit op dezelfde manier kan.

Ik neem dit voorbeeld:
http://keepright.ipax.at/report_map.php?zoom=15&lat=51.8079&lon=6.15877&layers=0BT
Dit is http://www.openstreetmap.org/browse/way/24879477

Deze straat begint ergens in het midden (klik maar op de eerste node). Vervolgens gaat de weg omhoog, en daarna weer naar beneden.

In Josm selecteer ik dan de weg, en de node aan het bovenste uiteinde. Ik kies dan Tools-Split way. Hierdoor wordt het gedeelte dat dubbel is, een aparte weg. Die kan ik vervolgens selecteren en verwijderen. In dit geval bleek dat een zijweg met de weg verbonden was die ik verwijderd had, en niet met de weg die nu overblijft. Ik moet die zijweg nog even verbinden om dat te corrigeren.

Hopelijk kan het in Potlatch op een soortgelijke manier, want het is denk ik zonde om een weg met alle properties opnieuw te moeten toevoegen.

(edit: ik heb mijn wijzigingen niet opgeslagen, zodat je nog kunt zien wat er aan de hand is)

Werkt nu zoals in de andere browsers!