OSM track en POI weergave vanuit GPX bestand

Klopt, heb PHP op een MySQL servertje draaien, gebruik het om Stuklijsten te genereren i.c.m. AutoCAD P&ID’s. Alleen is OSM andere koek :frowning:
Losse GPX en TCX files vind ik persoonlijk lastig beheren, QuoVadis heeft wel een database, maar die vindt ik persoonlijk iets te duur. We blijven Nederlander!

Wim,

een voorbeeld met Leaflet: http://blog.thematicmapping.org/2012/08/showing-gps-tracks-with-leaflet.html (alleen is de GPX file geconverteerd)

Komt allemaal steeds meer in de richting die ik wil.
Ik zoek nog een mogleijkheid om de GPX die ik display, ook te kunnen downloaden. Ik denk aan een button in het kaartje in een hoe, als je daarop drukt kn mje de file opslaan ergens waar je zelf wilt.
Buttons kan ik maken via deze http://openlayers.org/dev/examples/accessible-panel.html optie.
Maar daarvan een download starten van de gpx is me nog niet gelukt.

Wim

Je kunt toch gewoon een link naar het GPX-bestand maken?
Om te voorkomen dat de browser het bestand opent i.p.v. het te downloaden moet je even in de map waarin de GPX-bestanden staan op de server een bestand met de naam .htaccess maken, met daarin de volgende code:
AddType application/save .gpx

De reden waarom het niet werkte is eerder al gegeven; om het nog makkelijker te maken biedt ik naast het tooltje wat ik eerder had gemaakt de mogelijkheid om een kant en klaar HTML-bestand te genereren aan de hand van een te uploaden GPX-bestand. Je kunt allerlei zaken instellen, je hebt geen extra bestanden meer nodig en het werkt ook vanaf de harde schijf van je computer. Bijkomend voordeel is dat het HTML-bestand mét daarin de data aanzienlijk kleiner is dan het GPX-bestand (bij het voorbeeld op mijn site scheelt het zo’n 75%).

@javawa
Ik was in de veronderstelling dat als de gpx niet werkt, je wel de ondergrondkaart openstreetmap/mapquest te zien kreeg.
Vandaar mijn opmerking. Het werkt nu!

Vraag met betrekking tot .gpx laten zien op website.
Soms begin je te twijfelen.

Bij je internetabonnement heb je meestal ook een website mogelijkheid.
Hier KPN, is er verschil in mogelijkheden dan wanneer je een website ergens anders host met een andere websitenaam?
Daarmee bedoel ik, is er iets geblokkeerd bij kpn?

Krijg het niet voor mekaar om om .gpx te laten zien met 500 kleine tracks van 2 tot 10 trkpoints.
Rare is dat, lokaal de files geopend in firefox, dan zie ik ze, zet ik dezelfde met filezilla op deze kpn account dan zie ik ze in firefox niet.

Leek mij de simpelste mogelijkheid om even iets uit te proberen.

Zie je wel de kaart?
Weet je zeker dat je de GPS ook goed gelinkt hebt, alshij de GPX niet kan vinden, ja, dan werkt het niet.
Probeer daarom altijd eerst met alles in 1 directory, daarna zou je files in andere directories kunnen plaatsen maar dan moet je de links in de html files aanpassen

Ik zag lokaal wel alles met FF en niet met EI
Online zie ik met beide wat ik wil zien.

gr Wim

Ik zie wel de kaart en de knoppen op de kaart, ook zie ik in de layerswitcher de gpx layername.
heb ook een gpx met een track gemaakt, dat maakte niets uit.

De .gpx is gemaakt met garmin mapsource.

Ik heb het werkend. Zie www.mtkessel.nl en dan de routedatabase.
Is dat wat je zoekt, copieer de code maar.
routedatabase.htm en display.htm moet je hebben.

Lukt dat niet dan PM mij maar en geef je mailadres.

Wim

Laat maar, is waarschijnlijk een ander KPN probleem wat hier niet thuis hoort.
Mijn files helemaal uitgekleed, met een track in root zelfde structuur, en dan .gpx niet werkend op de homepage bij je KPN account.:mad: