Edits omgeving Staphorst

Ook mijn geduld is op…
OSM mag geen kat en muis spel zijn!!

In posting #69 doe ik een vriendelijk verzoek, deze wordt klakkeloos in de wind geslagen en gerrit gaat weer een andere taak aan…
Zonder erbij na te denken of zich in te lezen hoe (in dit geval) een relatie moet worden opgebouwd!

In “zijn eigen testomgeving” ?

Comodoortje ik had de vraag bij een ander draadje? al gevraagt voor ondersteuning http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=53461 ook ben ik bezig met de wipwapjes. gerrit

+1

Enne, met hekken is niks mis, als ze er echt staan

Hier in Staphorst https://www.google.nl/maps/place/Patrijs,+7951+Staphorst/@52.6364044,6.2125247,3a,75y,270.66h,78.47t/data=!3m7!1e1!3m5!1s8msgjMqAD2HLV8B_qVstgQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D8msgjMqAD2HLV8B_qVstgQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D102.90455%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x47c8734e07d5c4ef:0x9f3a35a25a7ecd13?hl=nl

een laag wipwap-en een nog lager hekgehalte.
+1

Gerrit,

Je zult onderstaande vraag bedoelen?

Helaas is je denkbeeld in visualisatie (Taggen voor de renderer)
De discussie zou moeten gaan om de vraagstelling of kleine (residential) parkeervakken, welke voornamelijk bedoeld zijn voor aanwoners, wel in OSM zouden moeten worden opgenomen (afgezien het feit dat de bron niet vermeld word het zelfs imports betreft waar eisen aan gesteld worden om deze te mogen importeren in de community)

Kortom, jouw belevingssfeer is niet de denkwijze van een gemiddelde mapper, welke de noodzaak van juiste tagging WEL in gaat zien als deze netjes benaderd wordt. Nogmaals dit schaar ik onder de noemer “hardleers”

Stop nu dan ook om nieuwe taken aan te gaan, zorg eerst dat je je aangebrachte elementen in acht neemt.

Over de wipwapjes: Dit woord is bewust gekozen om te kijken hoe je hierop zou reageren. Het blijkt dat je interpretatie niet het gehalte heeft van wat ermee bedoeld wordt!

Wat ik dan niet begrijp:

Als voorbeeld https://www.openstreetmap.org/changeset/36851974
Je gebruikt als changeset omschrijving:
“groen objecten aangepast en topologische verbeteringen doorgevoerd”

Wat je hebt gedaan:

  • De wipwapjes terug gebracht naar 1 per lokatie

  • Wegassen positie “verbetert”

  • Path assen verbetert

Wat het eerste punt betreft, prima dat is goed door je opgepakt in de discussie omtrent de wipwapjes.
Wat het tweede punt betreft, neem ik even een voorbeeld van een aangepaste wegas. https://www.openstreetmap.org/way/6447884
Deze as was op de oude sitiatie beter dan de aanpassing die door jou verricht is. (bron: CycloMedia satelietbeeld)
Als je verbeteringen aanbrengt zal niemand hier bezwaar tegen hebben, wel als je lukraak bezig bent!

Een veel juistere omschrijving van je changeset zou dan ook moeten zijn wat je hebt gedaan, dan kan een medemapper ook veel beter inschatten waar je mee bezig bent.

Bijvoorbeeld: Correctie op eerder aangebrachte leisure=playgrounds

Gerrit ,zou je ook willen kijken (en oplossen) naar dubbel tagging van parkeerplaatsen:
(parkeerplaatsen in parkeerplaatsen)
Valt onder One feature, one OSM element
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/One_feature,_one_OSM_element

Wat je gedaan hebt is parkeerplaatsen in parkeerplaatsen aangebracht

https://www.openstreetmap.org/way/382676968
https://www.openstreetmap.org/way/382676982

Mocht je over bovenstaande vragen hebben, stel deze vragen dan.

Commodoortje ik zal geen meerdere taken oppakken. Ik zal kijken naar de dubbel tagging van parkeerplaatsen.
NB. Ik heb de wegassen op basis van luchtfoto 2015 en BGT ondergrond verplaatst. Als je over de kaart gaat kom je onderweg soms zaken tegen die verbeterd kunnen worden. Dat laatste zal ik niet meer doen.
Allen bedankt voor de ondersteuning.
Het is goed dat de community er op toeziet dat er geen gekke dingen gebeuren in de database van openstreetmap.

Beste NL OSM forumleden, ik ben het zat en stel het volgende voor; graag jullie steun opdat ik ook namens jullie onderteken.

====
To: Data Working Group OpenStreetMap
Re: OSM user gerrit_dankelman, block request

Dear DWG,

Since some months Dutch user gerrit_dankelman has been quite active as editor on OSM, mainly in the region Ommen and Staphorst in Netherlands.

We ask you urgently to block this user for a serious period as editor of OSM.
The reasons the undersigned carry forward are, amongst others:

  1. User repeatedly imports data from other databases without referring to sources and with unknown copyright status
  2. The imports as well as most of his manual edit contributions are mostly in conflict with the OSM guidelines as there are: unknown keys and values or combinations thereof, the use of Dutch keys instead of English
  3. He explicitly makes edits labeled as ‘test’ or ‘test environment’ (in Dutch)
  4. He makes use of relations in a fully unprepared and wrong way
  5. He clearly maps for the renderer, e.g. by labeling imported private area boundaries as ‘fence’.

We respect that a new user makes errors and that as such is no reason to block him.
However, user has been advised many times, through private message and on the Dutch part of the OSM user forum how to handle in case of violations as described above. Many users have assisted him in guiding him to wiki-pages which show the appropriate information how to map. Many users have been correcting his errors in a tedious way.
However: user gerrit_dankelman seems deaf to our advises and without correcting his errors or answering our comments and advices in a meaningful way, again and again starts new almost ridiculous edits and imports.

Our repeated comments and advices, now over some three months apparently do not help at all and the user seems te become even more active with adding nonsense to OSM.

On behalf of the following users we request you to block him for an appropriate period and warn him accordingly.

Dit kan ik onderschrijven…

Ik ben er op tegen.
Geef me even wat tijd om dit te verwoorden.

mee eens

Je bedoelt dat je de tekst eventueel wilt aanpassen of ben je er sowieso tegen?

Meestal wordt iemand voor een dag of twee geblokt om eens goed na te denken. Dit dan zelfs bij grove vernielingen. Daar is hier geen sprake van. Gerrit trekt z’n eigen plan en heeft volgens het forum de verkeerde insteek. Hij lijkt niet in het plaatje te passen en veroorzaakt onrust. Een officiële waarschuwing lijkt me op z’n plaats.

Is het een idee om als eerste stap Gerrit te vragen vrijwillig af te zien van verder OSM-activiteiten?

Ten slotte heeft iedereen zo zijn talenten, maar soms moet je de wijste zijn en je realiseren dat het beter is een andere hobby te zoeken. De bedoelingen van hem zijn wel goed, maar de uitwerking levert door alle fouten en ergernissen een negatief rendement voor OSM op.

Dank, zo ver, voor jullie bijdragen.

Ik vraag me af of een ‘officiële’ waarschuwing (die komt dan - op ons verzoek - van de DWG?) nog zal helpen; dit gezien zijn eerdere respons. Maar als dat kan ben ik bereid dat als laatste redmiddel te proberen.

De vraag aan Gerrit vrijwillig af te zien van OSM-activiteiten en een andere hobby te zoeken zal denk ik vruchteloos zijn, maar het staat Jan natuurlijk vrij deze te stellen, mede ondersteund door de andere in deze actieve forumleden. Dus: 1: Jan, 2: eggie en 3: mijn voorstel?

Ik bedoel het blokken van.

Nuances moeten worden aangebracht, ook op ons community handelen.

Gerrit heeft binnen een korte tijd veel geïmporteerd, niet de juiste weg gevolgd.
Dat is duidelijk, die inzicht heeft hij nu.
De vraag is doet hij dit nu nog, nee. Gerrit, doe je het nog, import uit deze bestanden?
Het gevolg van de import van meerdere categorieën is dat er veel te herstellen is.

De vraag: is het bestand waarmee Gerrit gewerkt heeft legitiem. Licentie.
Ik verwijs even naar dit verhaal. mesages #71
Graag hier duidelijk een antwoord op.

Parkeervakken Als gevolg van dit topic, het waren zijn edits, aanleiding tot dat topic, waarom Gerrit actie gaat ondernemen, om het beter te doen, soms wat ongeduldig, eerst een antwoord afwachten, dat kan soms een paar dagen duren.
Verwijzing naar relatie, in dat topic, ik heb dan zelf ook een parkeerplaats aangepast, (niet met titel test), zie topic. Zelfs mensen die er klaar mee zijn, heben zijn verandering verbeterd, (begrijpelijk) toevoeging amenity=parking. Maar lees nu eens het issue verhaal in dat topic. Ik dacht ook volgens de wiki aangepast te hebben, het issue verhaal rendering geeft weer een totale wending. Hoe verkeerd kan je het doen.

En wat dachten jullie bij die wipwapjes? Ik, hij bedoelt het icoontje. Ja, zijn er wel veel, net als die P.
Gerrit heeft uit dat bestand de speeltoestelen geimporteerd. en wat zet je op die speeltoestellen als tag, een vervolgtag, bijvoorbeeld playground=springy en hoe wordt dat gerendeerd. http://overpass-turbo.eu/s/e37 door nu het advies te geven de area als playground te taggen, (op basis van wat, het aantal wipwapjes) want het ziet er niet uit. Zo verkeerd was het nog niet. Een extra tag had gemoeten maar had geen ander icoon gegeven. Een taak van de render.

Grenzen en hekjes, was fout, opgeruimd, is alles opgeruimd. Inkeer getoond.
Geeft aan op basis van BGT wegen recht te leggen is dat geoorloofd. Op basis van 50 cm cyclomedia is niks recht te leggen. Aangeven waarom fout.

Gerrit doe dit, ruim dat op.

In deze fase is Gerrit beland. Is het nu nog zaak om te blokken.

Casus Dankelman heeft mij meer inzicht gegeven, ik vindt dat hij het nu niet meer verdiend om geblokt te worden.
Dan had ik nu en in het verleden ook geblokt moeten worden.

Nu ik dit aan het schrijven ben en preview bekijk, zie ik Martin zijn verhaal, ik had gevraagd even geduld te hebben.
Ik plaats het evengoed. Bij deze.

Laten we in ieder geval dwingend vragen aan Gerrit bij evt. Grootscheepse plannen (liever eerst kleinscheepse) om eerst advies aan het forum te vragen. 40 jaar voor de klas staande probeer ik ook steeds de deur open te houden na “misdragingen”. Het levert meer op en laat ieder in zijn waarde. Maar nu wel die losse nodes zonder tag opruimen in Meppel graag.

Hoezeer ik ook voel voor het voorstel van Martin, denk ik toch dat we Gerrit nog een kans moeten geven.
Waarom?
In deze discussie hebben 15 actieve mappers het woord gehad. Weliswaar zijn dat mappers die zich op dit forum het vaakst laten horen en die ieder voor zich een behoorlijke staat van dienst hebben en die mogelijk ook voor een belangrijk deel hebben bijgedragen aan de huidige stand van zaken op de Nederlandse OSM, maar we kunnen moeilijk die 15 mappers de “Nederlandse Community” noemen.
Daar zijn toch wat meer stemmen voor nodig. Zeker als op het verzoek van Martin maar echt 2 van ons positief reageren.

Ik denk dat een deel van de problematiek ook zit in het feit dat Gerrit (mogelijk) niet goed begrijpt hoe OSM in elkaar zit (wie van ons weet dat feitelijk wel? Je hoeft maar de vele discussies hier te volgen om te zien dat we vrij vaak van mening verschillen - maar dat we ook vrij vaak dan wel weer consensus weten te bereiken).
Ik zal Gerrit op persoonlijke titel een mail sturen met hoe ik de situatie zie en hoe ik denk dat ik hem kan helpen.
Als we dan over een aantal weken nog geen verandering zien kunnen we besluiten tot het middel van de blokkering.