Dubbele namen op panden.

ik haak even in, omdat mijn vraag denk ik over hetzelfde gaat

Wil enkele panden op het industrieterrein te voorzien van name tags.

in dit pand zit het Hema distributiecentrum, het gebouw heeft als adres Reactorweg 67

Echter de adres node = Atoomweg 60, de node staat ook op de juiste positie. daar had ik eerst de name tage op gezet en toch weer weg gehaald omdat ik twijfel of ik het wel goed doe, en toen dacht ik aan deze discussie
maar zien we de naam niet terug. de ingang zit aan de Atoomweg. het is ook het officiele adres wat Hema zelf gebruikt

Zet ik de name tag op het gebouw, dan zegt het Reactorweg.
Wat is hier nou het juiste? op de node zetten en zal op termijn ook deze naam gerenderd worden zoals hierboven beschreven voor shops.
is dit eenzelfde situatie?

Want ik het goed begrijp is dit 1 gebouw met twee adres nodes en moet ik dus de naam op de adres node zetten en niet op het gebouw en moeten we geduld hebben eer dit gaat renderen zoals boven beschreven? of geldt dat alleen voor de shop tag?

Als het gehele gebouw (met alle verdiepingen) het distributiecentrum van de Hema is, dan is het prima om de naam op het gebouw te zetten. Vervolgens kun je met CTRL-SHIFT-G op de adresnode en het gebouw de info uit het juiste adres (Atoomweg 40 denk ik) toevoegen aan het gebouw. Het is dan wel nuttig om de ingang te voorzien van een node met de tag entrance=main. Er zijn namelijk momenteel al renderers (zoals Garmin) die dat benutten om je te routeren naar de ingang op basis van die node.

De andere adresnode (Reactorweg 67) kun je dan laten staan bij desbetreffende ingang.

Het is alleen een beetje kort door de bocht om te stellen dat dat ene gebouw het hele distributiecentrum is. Het gebouw langs de Nucleonenweg hoort er ook bij, plus de portiersloge rechts daarvan en ik vind dat ook de buitenruimte erbij hoort. Dat laatste klinkt op het eerste gezicht misschien wat vreemd, maar voor een distributiecentrum zijn de laadkuilen/laaddoks en de parkeerruimte voor de volle en lege vrachtauto’s zeker zo belangrijk als de gebouwen.

Ik zou de omtrek van het terrein intekenen en taggen met landuse=industrial en name=. Ik weet dat sommige mensen niet blij worden van landuse op landuse, maar iets intelligenters weet ik hier ook niet te verzinnen.

Volgens de BAG-viewer is Reactorweg 67 overigens maar 18 vierkante meter. Het zou me niets verbazen als daar een deur zit met een hoogspanningswaarschuwing. Het is echter te lang geleden dat ik daar achterlangs ben gefietst om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Even ter plekke het Hema gebouw bekeken.

Reactorweg 67 heeft vroeger wellicht bestaan, maar het kleine pand wat daar zit was voorheen vrijstaand en is nu samengetrokken met het pand Atoomweg 60, zo zie ik het nu ook ingetekend zowel op OSM als op de bag viewer. volgens mij klopt het dus op het oppervlakte na, het geheel pand is natuurlijk geen 18m2.
mag ik dan voorzichtig zeggen dat adres node 2820531034 Reactorweg 67 dus achterhaald is en niet meer bestaat. en in de BAG het adres op het verblijfsobject de Atoomweg 60 zou moeten zijn?

Hi Allroads, misschien wat laat maar ach

De JOSM validator moppert wel op twee namen of tags, maar area heeft IMHO als er gekozen moet worden de voorkeur. Omdat je met die werkwijze ook de aanpalende faciliteiten als werven, yards en winkels kunt meenemen. Bij een node vindt je het wel in de data maar zie je niet wat er onder valt.