Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

… werkt! :slight_smile: beta 007 License to … Misschien komt het door die Noord Koreanen?

Ik zat ook niet op te letten!
(Maar wie klikt er nou ook op koeieletters… :stuck_out_tongue: )

Bèta 0.07

Grootste verandering is dit keer de locatie van de tool. De naam was wat onlogisch.

Nu is het dus:

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/

In deze versie wordt gebruik gemaakt van de nederlandse vertalingen van de tags als je in het zoekveld iets opgeeft.
Voor buitenlanders niet zo relevant, daarom is er ook een internationale versie:

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/osmtags.html

De oude links werken ook nog, want je wordt gewoon doorgestuurd als je die gebruikt. Dat kan gedurende korte tijd ook cacheproblemen geven met niet werkende links o.i.d.

De helpfile is van wat plaatjes voorzien en de Koeieletters waar ligfietser het over had die doen het nu dus wel…

Ik zou het handig vinden als je op een POI kan klikken, zodat je de belangrijkste tags van de POI ziet (zoals bijv. de naam). Het liefst zou ik alle tags van de POI in een pop-up scherm krijgen.
Dan kun je de kaart, behalve voor het doel ‘zien welke POI’s er niet zijn’, ook gebruiken voor ‘controleren of de POI’s die er wel zijn, wel kloppen’.

Maar misschien is het wel veel werk, of uberhaupt niet mogelijk.

Maar Jan, dat kan al sinds de eerste versie!
Het werkte toen nog niet helemaal, maar nu kun je op iedere POI klikken.
Heb je het wel eens geprobeerd?

En we zien hier dat de naam nog even moet worden gecorrigeerd!

Done ! Wereldwinkel

Oh! Was jij dat… :wink:

De permalink werkt niet (meer?).
Als je op permalink klikt werkt deze niet op alle zoom niveau’s, bij zoomniveau 19. Het komt dan terug op zoomniveau 1.

Kaartje is zeer zinvol :slight_smile: Bedankt voor de energie die er (al) is ingestopt.

Dat verschijnsel zie ik hier niet.
Overigens komt zoomniveau 19 bij mij niet voor, het hoogste wat ik krijg is 18:

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/?map=amenity&zoom=18&lat=51.70247&lon=5.32351&layers=B000FTFFFFFFTFFFFFFFF

Dat zoomniveau zie ik trouwens ook bij ligfietser als (praktisch) maximum want als ik doorga naar 19 krijg ik allemaal blanco tiles te zien.
Dus hier is nog wat research nodig.

Deze complimenten van Commodoortje onderschrijf ik volledig. Goed idee ook om Mapillary toe te voegen. Als je zo doorgaat wordt deze site nog eens een goede open versie van Google Maps.

Een tekstuele opmerking: het is contributors en niet contributers (linksonder). Ten tweede: de UI is wat mij betreft nog te verbeteren, bijvoorbeeld op basis van http://geschichtskarten.openstreetmap.de/. Zij gebruiken bijvoorbeeld twee tabbladen (Ubersicht en details). De naam komt daar prominent naar voren. En de website is direct aanklikbaar.

Edit: de goede link is http://geschichtskarten.openstreetmap.de/historische_objekte/

Copypaste - dat is dan ook het geval hier en hier! :laughing:
(bij mij inmiddels aangepast)

Ziet er ook goed uit en ik zal me erdoor laten inspireren. :slight_smile:

Zeker heb ik het wel eens geprobeerd, nu ook weer een aantal keren. Maar ik krijg steeds dit soort pop-ups:

Ik heb Google Chrome, Opera en Firefox als browser geprobeerd, maar het helpt niet. Doe ik iets verkeerd? Als ik op een POI klik, lijkt hij alleen naar ways te zoeken, niet naar een node.

Bij mij ligt trouwens alles er uit. Opestreetmap.org en keepright… :confused:

Bij mij werkt het wel (IE en Chrome), mits ik voldoende inzoom en in het midden van een POI cirkel klik. Soms moet ik wel naar beneden scrollen in de popup, in jouw voorbeeld lijkt dat ook het geval te zijn

Helaas, inzoomen, uitzoomen, maakt allemaal geen verschil. In de cirkel, op de cirkel, er net naast… maakt ook niks uit.
Naar beneden scrollen in de pop-up had ik ook al bedacht, maar daar staat verder echt niks.
Bizar. Waarom krijg ik nou alleen ways te zien en geen nodes?? Ik zal het morgen eens op m’n laptop proberen. Daar staat Windows 7 op. Misschien maakt dat nog verschil met Windows 8.1. Je weet het soms niet.

Marc, ik probeerde met de taglocator tool een poldermolen te vinden, maar helaas kan dat wel en doe ik iets verkeerd ?

Niks bizar, hierboven heeft marc geschreven dat hij een nederlandse versie heeft gemaakt en een oude wereld versie, die heeft nog popup way, de NL versie heeft popup node. :wink: #63

Ook bij mij (chrome + Windows 8.1) wordt af en toe naar een “way” gezocht, soms komt ook de melding: “No ways found”
Maar in de meeste gevallen ~90% krijg ik wel een juist resultaat van een node of way, of zelfs een combinatie van beide.

Is er een mogelijkheid om een kleiner gebied in JOSM te downloaden?
Op dit moment download de plug-in het maximale in het gecntreerde gebied (~1Mb “edit area”) bij maximaal inzoomen op het kaartje.

Sorry.
Dat komt ervan als je 2 versies 's-avonds laat probeert te onderhouden :frowning:

Het probleem met de niet werkende popup kwam inderdaad doordat Jan (waarschijnlijk) de internationale versie gebruikte.
Kijk nog even in post #63 voor de juiste adressen, beide versies zijn nu aan elkaar gelijk, maar je kunt ze herkennen aan 0.07a voor de NL versie en 0.07b voor de internationale versie.