3dshapes hoe weet ik of dat klaar is?

Ik zag dat je Beesel al aangevuld hebt, bedankt daarvoor. Ik heb inmiddels een aantal ontbreken gebouwen kunnen toevoegen.
Is building=yes voldoende, of moet er meer bij?

building=yes is genoeg om een gebouw aan te geven, maar building=office, building=school, building=shop is ook allemaal goed, als je weet wat het is. De waarde van de building tag is vrij.

Een ander schema is building=yes + building:use=*.

Ok, ik heb nu bijvoorbeeld building=yes+amenity=school+naam=… Dat is gelijkwaardig?

amenity=school + name=* staat los van building=yes, maar ja, zo kun je een schoolgebouw omschrijven.

“name” he, niet “naam”

Een verwante vraag: is dit dezelfde 3dshapes die in Oostelijke Twente bezig is geweest?

Ik heb daar een aantal paden gemapt en zag dat er heel veel punten gebruikt waren (JOSM liet me niet toe een stuk van 10*10 km te downloaden wegens te veel nodes).

Verder vroeg ik mij af welke geo nauwkeurigheid de 3d shapes haalt. Ik had nog al wat traces van wegen die niet bepaald tussen de bosjes liepen. Meestal heb ik een gerapporteerde nauwkeurigheid van zo’n 3 to 4 meter.

Hugo

Dag Hugo,

De 3dShapes data die in Twente is geïmporteerd komt uit dezelfde dataset. Alleen heb ik dit geïmporteerd, i.p.v. Ldp. De exacte nauwkeurigheid van 3dShapes weet ik niet, maar ik denk dat dit hooguit een paar meter is. Mijn ervaring met GPS tracks is dat je pas bij een groter aantal je met meer zekerheid kunt zeggen hoe een bepaalde way moet lopen. Kun je wat screenshots laten zien van situaties waar er volgens jou een conflict is? Ten noordoosten van Tubbergen, passen je tracks goed binnen de 3dShapes vlakken.

In de toekomst zal het wel vaker gebeuren dat je geen groot gebied kunt downloaden, omdat er veel data is. Dit is in heel veel stedelijke gebieden al het geval. De enige oplossing zou het ophogen of vrijgeven van de downloadlimiet zijn (mits de gebiedsgrootte onaangepast blijft).

Frank

Frank, bedankt.

Ik heb inmiddels de tracks ge-upload en die zijn hier: http://www.openstreetmap.org/traces/tag/Vasse te vinden. Meestal was de aangegeven miswijzing tussen de 3 en 5 meter. Soms heb ik de getekende lijn aangepast aan de bestaande 3dgeoshapes. waar dat niet logisch was (bv als de paden over het gras kwamen en ik anders de weg door de huizen moest laten lopen) heb ik het gras aangepast.

Wat ik wel leuk vind is dat je goed ziet waar nog wegen getekend moeten worden. Je kunt wel gokken, maar er moet wel degelijk nog gelopen en gekeken worden.

Hugo